Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Catten - 31 januari 2008 17:00

är här igen! *L*


Nu har jag äntligen gjort det - det som jag längtat efter sedan jag för första gången såg det på min bildlärare i 7:an - piercat näsan!! Jag hämtade Å på flygplatsen och innan modet sviktade åkte vi till Florentina och stövlade in...två kvinnor i yngre medelåldern som, som Å uttryckte det: "Vi har inte alls nån 40-årskris, vi bara är såhär!" *S*


Å ville börja, för att verkligen våga, och det var nog tur det. Jag såg inte att hon blinkade ens, och hon avböjde att hålla mig i handen....hon sa Aj, när det var gjort och sen var det bra med det! Så blev det min tur...jag har varit med om ett antal håltagningar i öron, både på mig själv och andra, en navel-, en ögonbryns- och en näspiercing (på andra) och det söker mig, kan jag säga - men här fanns ingen återvändo.


På pallen hävdade jag bestämt att jag ville ha den minsta lilla "plutten" i stål, men då fick jag veta: Jag är för SMAL!!! Hassegu, det har jag inte hört sedan jag gick på gymnasiet och blev "anklagad" för att lida av anorexia.....Nu var det ju dock inte varken skinkan eller naveln jag skulle pieca, och säga den glädje som varar beständigt - det var min näsa som var för smal....hmmm. Alltså fick det bli den vanliga plutten, och det måttades och mättes, Tina speglade tom inne i min näsa för att se om och hur det skulle gå...


Så var det då dags....Tina höll i mitt huvud, Å i resten av mig och så SMACK satt den där...det gjorde FRUKTANSVÄRT ont!! Ögonen rann och jag mådde fysiskt illa, men det gick ju över snabbt. Kommentar från åtskilliga vänner när jag beskrev smärtan: Men lilla vän, du som har fött tre barn!! Jo, jag vet......jag är pipplig!! Nu sitter den där iallafall, och jag är sååååå snygg! *S*


Fast jag längtar tills jag får byta den, varje gång jag fryner det allra minsta lilla på näsan (och det gör jag ju ibland =)) så sticker jag mig i nässkiljeväggen....men vill man vara fin osv!! En ring ska det bytas till, och jag har även fått den något lakoniska kommentaren att: "Med ditt humör skulle du haft en RIKTIG nosring" Jaja, ni är bara avundsjuka ändå! =D


Bildbeviset; *pekar nedåt*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards