Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Catten - 24 januari 2008 14:32

Söta Birdie hade en test på sin sida - "fylleriidiot" som jag är var jag tvungen att göra det jag med: 


You Act Like You Are 16 Years Oldhttp://www.blogthingsimages.com/whatagequiz/teen.gif" height="100" width="100">
You are a teenager at heart. You don't quite feel like a grown up yet, but you don't feel like a kid.
You question authority and are still trying to find your place in this world.

You're quite rebellious, and you don't like being told what to do. You like to do things your way.
You have your own unique style, taste in music, and outlook on life.

http://www.blogthings.com/whatagequiz/">What Age Do You Act?


Lite intressant att jag följer min kurva - för två år sedan när jag ville separera kallade min exman det för "fjortisbeteende"! *ASG*

Av Catten - 24 januari 2008 13:47

gör jag, har jag fått höra ett antal gånger det senaste halvåret.


Tja...så kan man kanske kalla det när jag hänvisas till mina egna tankar och slutsatser eftersom jag inte kan få klara besked om saker och ting.....meningar fyllda med "väl", "kanske", "men" och "ändå" säger mig ingenting konkret, och konkret och rättfram uppmanas JAG att vara!? Lätt att öppna och lämna ut sig när man inte har den blekaste aning om hur det kommer att mottas! Blä - nog om detta och över till nåt mycket intressantare:


Jag är hundvakt denna veckan! Till en liten tossig schäfer på dryga året vid namn Qubik, medan hans "mammi" är och njuter av solen. Det är rätt trivsamt att ha hund i huset igen, det är 1½ år sedan jag flyttade ifrån min vovve och jag saknar honom fortfarande....Lille Q har en skräckblandad fascination för mina katter - Puma och Frank. Puma har talat om för honom ett antal gånger att här är det HON som bestämmer - han göre sig icke besvär med att försöka ta sig friheter som att gå vartsomhelst i lägenheten, eller att nosa på hennes "lillebror" för närgånget.


Då gör hon blixtsnabba skenutfall och Q flyr skrikande upp i säng eller soffa....komiskt - för han är väl ungefär bara tio gånger så stor som hon! Och tänk alla människor som beskärmade sig med "Ojojoj, hur ska det gå för dina katter att få en hund i huset"? Det går alldeles ypperligt ska jag be att få meddela och citerar Sassy i Disneyfilmen "Den långa vandringen": Katter styr och hundar lyder!


Inatt fick jag dock internera katterna i köket för att Q-hunden ens skulle våga lägga sig hos mig i sängen (ja, han är lite bortskämd och sover där!) eftersom båda kissarna smög omkring under den..och man vet ju aldrig med kissar - de kanske kan anfalla underifrån som vilken haj som helst? Fördelen med uppvaktnigen från "de underliga, fräsande hundarna" är att han blir helt slut av det och sover gott långa perioder - de också förresten! *L*


Nåväl, jag tror det tar någon dag till, sen är de rätt obekymrade om varandra, Frank har tillochmed varit framme och nospussats lite, men bara tills Puma sa ifrån att NU fick det minsann räcka! Lydig som han är backade Q omedelbart! *L* och nu ligger de på varsitt håll och vilar inför nästa konfrontation.....


Q-hunden och hans "mammi" - och "brorsan" P i bakgrunden:

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards