Direktlänk till inlägg 28 maj 2017

Sorry seems to be the hardest word..

Av Catten - 28 maj 2017 21:23


Fast egentligen vet jag inte om jag har något att be om ursäkt för?


Jag kan ju bara konstatera att jag verkar påverka människor, och inte alltid i den mest positiva riktning?


Hade kommit översens med T om att jag ksulle komma dit på söndag (idag) för att hämta en del av mina saker, men jag är ju dels sämst i världen på att vänta och stressade igång på grund av det, och dels kom jag på att det inte var så genomtänkt att köra 35 mil ToR dagen innan det var jobb igen så jag messade och frågade om det var ok att komma på lördagen istället - och det var det. Kom dit och såg att han återigen var igång med massa jobb, hade lagt fina plattor som trädgårdsgång och var i full färd med altan. Men som vanligt (tyvärr) var det fullt fokus på att göra nytt, och inte på att underhålla det som var så insidan av huset var ......låt oss för vänskaplighets skull säga "inte så välstädat". Skick i badrum och kök (mina totala käpphästar) är bäst att alls inte nämna, och de få möbler och saker jag flyttade på virvlade upp helt obeskrivbara mängder av damm och katthår men eftersom de inte längre är mina bekymmer valde jag att damma av det jag skulle ta med, och sen inte nämna vidare.


Intressant nog träffade jag en fd jobbarkompis som frågat till mig hos T flera gånger, och när jag berättat att vi inte längre är ett item sade hen med bekymrad röst att "men han gör ju så fint med huset" - och ja, det är ju helt samt. Men när du tittar på det som redan är gjort tidigare så ser du att det inte läggs några knop på att underhålla. Den fantastiska rabatten på framsidan av huset som jag/vi lade så mycket tid på att gräva ut, marktäcka och stensätta är full av ogräs. De fina odlingslådona som är målade och kantade med marksten innehåller inget anat än ogräs. I det snygga planket (som jag hade ritning för, men som gjordes om) växer klätterväxterna vilt utan att styras upp och så vidare.....


Men mest intressant av allt är nog faktiskt ändå det att sedan jag sa tacohej har han åkt på typ minifestival, bjudit hem vänner på grill, kollat upp kostnad för båtplats mm.


Vilket osökt får mig att fundera på om det kanske är så att det de facto är JAG som hämmar mina partners? För både när det gäller Exet och T så är ju en av de saker som gjort att jag känt mig tveksamt till en fortsatt relation det fakum att de varit totalt pintresserade av att GÖRA något utöver arbeta och titta  på tv - men nästan så fort jag har försvunnit ur bilden har bägge blivit väligt aktiva personer? FRån ett intensivt soffsittande till att intressera sig väldigt för andra både aktiviteter och människor.


Det får mig ju verkligen att fundera på min roll gentemot andra; familj, partners, vänner - hämmar jag dem med min närvaro med tanke på att ingen någonsin aktivt efterfrågar mitt sällskap utan helt överlämnar all form av kontakt, umgänge och aktivitet till mig? 



 
 
Ingen bild

Ninu

28 maj 2017 23:44

Exet 10 år tillbaka kände sig hämmad av min unge å ville kunna åka runt å jobba, festa hårt osv. Nu har han 3 barn själv. Senaste exet titta på tv eller sov på fritiden, nu har en stugga som han pysslar i varje helg och åker runt å hälsar på folk med nya kvinnan.. vi träffade hans vänner 1 gång i samband med en konsert.
Såå det är nog fel på oss båda 😉 eller så rycker folk upp sig i nya förhållanden...

Catten

29 maj 2017 05:29

Ja jag vet inte - men visst fanken är det konstigt? Har egentligen insett för länge sedan att det är mig det är fel på, det får jag ju fortlöpande bevis på ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards