Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

På tal om...

Av Catten - 30 mars 2013 10:43


att bli uppskattad - som vi ju såklart har enats om att det är väldigt trevligt - så gjorde jag ett snabbt pit-stop på jobbet i torsdags trots att jag egentligen tagit ledigt. Jag kunde ju redan i måndags konstatera att jag (som vanligt) var en av få som jobbade trots att det var lov. Det brukar vara så - det är SFI-personalen vars deltagare inte har lov, personalen på admin och så lilla jag....fast vi är ganska många som har en semestertjänst. Undrar hur alla andra kan ha så många semesterdagar att ta ut?


Anyhoo så gick jag där i den tomma korridoren när jag hörde någon ropa mitt namn (ungefär som när Pontare sjunger om "vindarna viska mitt namn" fast mycket högre, och så var det en människa) men jaja, den som ropade mitt namn var min avdelningschef och när jag vände mig om så sa han:


"Vi sitter just nu och tittar över förlängning av tjänster, men det är ju inte du intresserad av eftersom du flyttar" med ett svagt frågande tonfall. Jag log lite överseende mot mannen som för 14 dagar sedan talade om för mig att "til och med jag" borde förstå att jag blev övertalig till hösten och sa att jag iofs ska jobba "borta" under 8 veckor i sommar, men att jag inte har någonting bokat och bestämt efter de åtta veckorna varpå jag fick frågan "Men om det skulle bli att vi bestämmer så, skulle du vara intresserad av att fortsätta jobba här till hösten?"


Vis av erfarenhet frågade jag först var "här" innebär och när han bekräftade att det var på den tjänst jag går på så svarade jag att jovisst, intresserad kan jag vistt vara..... Det känns ju faktiskt lite trevligt att de kan komma på att de kanske kommer att sakna den här kossan, och att de kommer på det redan innan båset är tomt. Fast nu fick jag ju en sak till att bolla runt med i skallen under nätterna....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards