Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Catten - 29 augusti 2011 18:55

en helg  på Cattens vis, det vill säga på det vis som tilltalar just mig allra mest just nu:


Man börjar med att skaffa sig (lite oklart hur, i mitt fall liksom "bara hände" det) en karl som är den bästa som finns. En som inte bara står ut med en, utan till och med gillar en precis som man är - även om det råkar vara världens tröttaste människa, förstarangsnominerad för Nobelpris i sovning. Sen tillbringar man helgen hos denna bästaste karl som helt lungt accepterar att man tar sig en liten lur strax innan läggdags, starx efter uppstigningsdags, lite efter frukost och en stund efter lunch, mellanmål och middag...


Eftersom han är så bäst har han också full förståelse att den vakentid som trots allt lurande, vilande och småsovande går åt till ryggläge i säng eller soffa med (om ork finnes) en bok eller ett korsord på magen. Vid lämpliga tillfällen förser också denna världsbästaste den trötta Catten med lite mat, ett glas vin (som iofs ökar på sömnigheten, men det är gesten i sig som räknas) samt lättuggade och lättsvalda snacks om man skulle råka somna mitt i snacksandet...


Utöver detta erbjuder han sin kropp som beskydd mot vidunderliga åskväder så att man kan få fortsätta att sova trots att det dundermullrar mitt i natten, han tillhandahåller lättsam och nästan sövande söndagsunderhållning i form av hundvalpsklappning och dessutom precis för en trötthelg lagomt avvägt ekvilibristiska gymnastiska övningar.


Tyvärr var han inte med på hemresan och kunde hindra mig från att spontanköpa en påse av "sveriges mest köpta bil", varav jag nu konsumerat en alldeles för stor del - förmodligen behandlade med rostskyddsmedel eller annat hälsovådligt för nu är jag så där sjuuuuuuuuuuukt trött igen. Jag behöver helg snart - NU!!!



Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards