Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Catten - 11 februari 2010 19:03


Köttklister.


Smaka på det ordet mina vänner - jag hoppas att ni slipper smaka det på riktigt!


  


Köttklister.


Något man ska använda för att limma ihop snuttebitar av diverse döda djur för att kunna sälja dem som något helt annat än de snuttebitar de egentligen är. Där blir vi lurade, både ekonomiskt och smakmässigt kan jag tänka mig. Enligt utsaga ska det bara innehålla "naturliga råvaror" men jag vet inte jag.... 


Aromämnen.


Det är ett annat ord, och företeelse som jag tycker vi bör passa oss för. I Sverige finns för tillfället 2800 godkända aromämnen som företrädesvis tillsätts i produkter som innehåller så lite råvara att den blir smaklös och därför måste aromämnen tillsättas. Där blir vi lurade igen, ekonomiskt och smakmässigt - kanske även på vår hälsa för även om det forskats på dessa ämnen har vi inte använt mer än ett fåtal av dem över så lång tid att man klart kunnat utesluta hälsopåverkan. Ändå är de godkända.


Det är inte många av oss som inte åtminstone hört talas om farorna med tex glutamater och sötningsmedel som tex aspartam. Ändå äter och dricker vi dem, och förstår inte riktigt varför vi mår som vi gör. Missförstå mig rätt nu, jag är inte heller någon renlevnadsmänniska så sett - inte på något sätt närmare bestämt - men det hindrar inte att jag undrar vad det är vi stoppar i oss!?

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards