Direktlänk till inlägg 10 februari 2016

Att bo eller inte bo...

Av Catten - 10 februari 2016 18:42



...nä, det är ju såklart egentligen ingen fråga. Än så länge är jag varken så desperat eller i så dåligt psykiskt skick att jag överväger att bli hemlös - än så länge har jag alternativ.


Igår var jag ju och besåg en liten lägenhet. Den var mindre än vad som angett, och "kokvrå" var också en sanning med modifikation...men för övrigt var den fräsch och välvårdad och representanten fär bostadsbolaget gav ett stabilt, professionellt och tryggt intryck. Eftersom jag är en snackepåse och babbelfisk så ledde det ena till det andra och det innebar att representanten och jag blev kvar en stund efter visningen och pratade om både boende och ditt och datt. Och boende igen, och för att göra en kvarts historia kort så blev jag erbjuden att få titta på en annan lägenhet imorgon!


Så...några fjärilar har gått och lagt sig, och några andra har satt igång med massor av fladder   Lägenhetet imorgon MÅSTE bli bra och det är min starka förhoppning att de som bor där nu gärna vill flytta ut lite tidigare än det datum (1/5) som är angivet i dokumentet. För tyvärr så samlas det på hög nu, och (naturligtvis beroende på mitt allmänna mående) växer irritationen och aversionen. Och de olika delarna blir tillsammans supertunga och ångestskapande och tar sig uttryck i aggression och allmän misantropi. Jag börjar se dolda agendor, misstror folk enbart på utseende och har svårt att se positvit på just någonting.


Till stor del beror det på min sömnbrist. I mitt så kallade hem kan jag inte sova på grund av en person som snarkar, kissar, snurrar och knarrar. I källaren kan jag inte sova på grund av att hyresvärden och jag har långt ifrån samma tider - hen är ofta uppe till intill midnatt och eftesom det är hens hus (och pga hen faktiskt inte tänker) visas ingen hänsyn vad gäller klampande fötter och smällande skåpsluckor osv. Samma på morgonen, hen stiger upp 7.00 vardag som helg och inleder då dagen med att tömma diskmaskinen, dammsuga, förbereda middagen och _sen_, lagom tills jag inser att jag verkligen inte kan somna om, sätta sig i lugn och ro framför tv:n.


Inte för att hen är elak, utan för att hen som sagt inte tänker.....men för mig, som varit sömnstörd under så många år tidigare, och sen äntligen lyckats komma till rätta med problemen börjar det här bli en katastrof :(


Så....håll tummar, be en bön eller blota till gudarna - what evs passar just dig bäst, bara du gör det för mig imorgon   

 
 
Ingen bild

mira

11 februari 2016 08:42

Håller tummarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards