Alla inlägg den 14 december 2015

Av Catten - 14 december 2015 21:12


Nu när jag tog mig i kragen igen var det min intention att blogga minst varannan dag, gärna varje, även om jag bara skrev trivialiteter....men den här veckan har det inte varit möjligt, av den enkla anledningen att det har varit en alldeles för trevlig och fullspäckad vecka!


I måndags var jag ju - som jag så föredömligt nedtecknade - och träffade Snyggot Å för första gången på alldeles för lång tid ochhade rent horribelt trevligt! I tisdags var jag hemma hos sonen och blivande sambon och fick se de första bilderna ever på lille Malte! För ja, jag ska bli farmor - med ett massivt mått av skräckblandad förtjusning. Att det blir en Malte har jag bestämt baserat enbart på ren och skär känsla, namnet har jag också bestämt och använder mig av under den blivande moderns protest, men nåt kul ska väl även en nästintill uråldrig blivande farmor ha?


Nå, i onsdags minns jag inte riktigt vad jag gjorde, men ute på nåt slags äventyr var jag definitivt och i torsdags var jag hos fina vännen L, pratade massor och klappade hens fisande hund Loke    I fredags tokkörde jag till Lilla Byn vid Havet och gick på makalöst mättande julbord med han som äger andra halvan av mitt hus, och hans kollegor. Bäst på kvällens julbord var onekligen dansen - det är en märklig upplevelse att starkt ogilla dansbandsmusik, men ändå älska att dansa den sortens danser som en gör till den sortens musik...och så blev jag sträkt i min övertygelse om att jag till våren måste gå en danskurs, för så roligt som det är så måste jag ägna mig mer åt det!


Lördagen var också intensiv, när jag väl kom upp ur sängen   för först dök svärmor upp och bjöds på te, och medan hon satt och småpratade ringde systern till han som äger andra halvan av mitt hus, hon och maken var i faggorna och ville bli bjudna på kaffe, vilket vi såklart ställde upp på med tanke på att vi setts typ fyra gånger på de sex år som jag känt hennes bror....Det var självklart mycket trevligt, det gror nån slags funderings hos mig om vi kanske skulle ta och bjuda dem rent formellt till oss nån gång under alla helger som kommer nu.


Och på tal om helger så: när gästerna åkt for vi i ilfart hem till mina föräldrar för att träffa dem, äldste son + sambo samt Ängelen med pojkvän för att begå den stående traditionen "pippekaksbak med mormor". En tradition som inleddes för säkert 20 år sedan ehuru modern avskyr att baka pepparkakor och mormodern tyckte synd om di smau bana som inte skulle få uppleva myset med bakningen   Så det bakakdes i 190 knyck, åts grisgrynsgröt och skinkmacka och babblades och småpratades å det trivsammaste. Även pojkvännen som utsattes för mormodern för första gången verkade förvånansvärt samlad....sen åkte vi var och en åt sitt håll, vilket innebar att jag åkte ned till källargluggen där jag somnade som en klubbad sälunge!


Bara för att vakna nästa morgon, inte pigg som en lärka med dock i ett enda stycke, vilket får betraktas som good-enough och i hyfsad form för att förflytta mig hem till bästa A där jag - till hennes förskäckelse - envist höll fast vid att bulletkaffe är den enda frukost jg behöver. Efter den frukosten begav vi oss till StoraStaden för resterande julklappsshopping. Ju mindre som blev sagt om det äventyret desto bättre - bortsett från att fikat måste berömmas, det var välbehövligt!


Att berätta att jag somnade ovaggad redan strax efter 21 är kanske överlopps, likaväl som att gnälla över att jag är sjukt trött idag - men att det var värt den glädjeboost jag får, det kan jag aldrig låta bli att framhålla   

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards