Direktlänk till inlägg 6 september 2011

And the beat goes on....

Av Catten - 6 september 2011 22:44

Det är inte så ofta som jag klagar över att vara utan bil - till jobbet åker jag kollektivt, till kören med grannen/vännen E, till StoraStaden för att storhandla med sonen, vännen A eller Älskot, andra evenemang uppmuntrar jag vänner att ta med mig på   osv osv. Men idag har jag åkt kollektivt och insett att det inte alltid funkar så bra.


När man kommit upp i min aktningsvärda ålder så är man ju eftertraktad, idag ville Landstinget plåta mina tuttar och eftersom jag är en vänlig själ så tänkte jag att "det kan jag väl ställa upp på". Tiden de bokat för denna session var 14.45, vilket innebar att jag fick kliva på bussen 11.49 och med tid inräknad för stopp och väglots på det enoooorma beläggningsarbete som för tillfället pågår på väg 23 innebar det att jag var framme en dryg timme senare.


Eftersom jag i stort sett aldrig ränner i butiker nere i centrum var det inte så dumt att ha lite tid över till det innan jag skulle fotas men vettnivad? Det var faktiskt inte kul alls. Antingen är jag kräsen eller är det nåt fel på de kläder  och skor som finns i butikerna nu men det enda jag lyckades shoppa loss på var tre par trosor, en träningsbh och en läderrem. Blommigt och brunt är tydligen orden för hösten och inget av dem passar mig :(


Anyhoo så blev jag - som är så oerhört fotogenisk - klar på fyra minuter blankt hos damen med fotoapparaten och sen bar det ner till Resecentrum för att åka hem, Bussen avgick 15.40 och gick (naturligtvis) inte hela vägen hem så jag fick infoga dagens motion: en promenad från LillaByn hem till huset vilket innebar att jag var hemma strax efter 17. Alltså dryga fem timmars bortavaro för en undersökning som var avklarad på fyra minuter. Jag är glad att det finns kollektivtrafik, men det skulle faktiskt inte skada med lite tätare turer.


Dagens bonusar blev dock inalles tre:


*Kören började för säsongen och det är alltid lika trevligt!


*Ängelen har fått byta boende i Finland och är nu nöjd och glad som en lärka.


*Sist men inte minst har Älskot kommit hem och jag fick äntligen prata med honom, och trots vissa smärre missöden är jag fortfarande ganska avundsjuk på hans långhelg ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards