Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Men FATTA DÅ!!

Av Catten - 13 april 2010 22:11


Telefonförsäljare.


Egentligen tror jag inte att jag skulle behöva säga så väldigt mycket mer - ni har säkert egna känslor för dem men here goes:


Jag har "nixxat" mitt telefonnummer så de enda som ringer till mig är företag där jag redan är kund. Idag ringde en gosse från det företag som levererar både tv och hemtelefon till mig och på sätt och vis även bredband. Jag är uppvuxen ihop med invandrare, har jobbat med flyktingar, har vänner från både lapphelvetets fjäll och Skånes platta vidder så det är ett understatement att säga att jag har lätt för att förstå dialekter och brytningar. Men denne gosse förstod jag ICKE!


Bara delvis på grund av hans uttal, minst lika mycket för att hans försäljarsvada rasslade på i 190 knyck och knappt gav utrymme för andningspsuser för honom och sylar i vädret för mig. Naturligtvis gick det hela ut på att han ville "hjälpa mig" - att sänka mina kostnader - men då jag inte på omedelbumsen kom ihåg vad jag betalar nu per månad och inte heller för vilken hastighet - och alldeles BESTÄMT avskyr att teckna avtal via intalade telefonformulär ville jag bromsa honom.


Det gick fanimig inte!


Jag har en bra svada men han ville bara inte höra när jag förklarade för honom att jag visst var intresserad av hans erbjudande - men att jag vill läsa mig till sådan här information innan jag bestämmer mig. Oerhört nedlåtande sa han då att han inte trodde att jag förstod - jag har ju 14 dagars ångerrätt! Sådant spelar ingen roll för mig - jag vill ändå vara säker på innan vad det är jag tecknar mig på och det KAN inte jag - min perceptionsförmåga för det har skadats i mina påkörningar så jag måstemåstemåste få läsa svart på vitt (eller rosa på svart) vad saker och ting handlar om innan jag är i närheten av att förstå det fullt ut.


Jag försökte förklara min ståndpunkt - men jag förstod att den sket han högaktningsfullt i så jag försökte avrunda samtalet med att säga att om jag inte kan få information på det sätt jag behöver är jag inte intresserad. Då drog han om igen igång snacket om att jag bara skulle tala in mina "ja" i formuläret och sen skulle han skicka alla papper jag kunde tänkas behöva.


Då blidde jag arg och sa: "Jag har lyssnat på dig, nu får du lyssna på mig - jag är INTE intresserad. Hej då" och medan jag förde luren mot klykan hörde jag hans nedlåtande röst tona bort: "Men Catten du förstår inteeeeeeeeee......."

 
 
Stattinskan

Stattinskan

15 april 2010 16:39

... envisare än synden ... men det verkar ändå som om du var hans överman ;-D
Kram

http://http:/metrobloggen.se/stattin

 
Ingen bild

Catten

16 april 2010 22:38

Tack och lov så kan jag ju ff lägga på luren =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards