Alla inlägg den 26 april 2010

Av Catten - 26 april 2010 16:22


torde vara:



Jag tycker att jag är som klockan ungefär, jag går och går och går (fast jag kommer ju iofs fram till dörren lite då och då) men på vågen händer det inte ett smack? Är det verkligen meningen att jag ska sluta äta flåååååtmat (gräddig potatisgratäng på jubileet i lördags), tårtor (Karins makalösa chokladtårta vid samma tillfälle) samt kakor (underbar blåbärspaj med vaniljsås hos E igår) och späka mig fullständigt?


Fan vet om jag inte hellre är fluffig då?  

Av Catten - 26 april 2010 11:13


Det stora 100-årsfirandet alltså.


Efter allt hårt slit med att sätta stämmor, pauser, fraseringar, rytmer och tempon, planera programmet, beställa utmörkelser, ragga presskontakter, anonnsera, beställa meny och kokerska till supén, hämta blommor och skriva tal så har vi nu äntligen firat av Skatelövs sångkör. Att säga att det blev en minnesvärd konsert är en klar underdrift och jag hoppas att publiken (kyrkan var f.ö så gott som fullsatt) hade MINST lika kul som vi sångare hade!


  

(bild från http://www.sveriges-ksf.se)

Vi delade ut körutmärkelser till de som varit körsångare i 5 och 10 år, samt en flaska champange till en väldigt speciell medlem som sjungit i kören sedan 1946 - slå det ni som kan! Efter konserten - som hyllades med stående ovationer   

avåt vi en trerätters supé interfolierad med tal, musik och allsång och jag är såååå himla nöjd med hela den låååånga dagen.


För lång blev den!


Efter supén åkte nämligen Hjärtat, jag, P19 och Ängelen vidare till http://www.klubbkalabalik.se/ för att lyssna på Hjärtats bror och hans band http://www.visiontalk.se/ som hade spelning på kvällen:



           

Rickard                      Alex                    Krille



 tillsammans med http://www.myspace.com/sparkamig :

 



Det blev också minnesvärt av flera olika anledningar, bra musik först och främst naturligtvis men också tack vara alla intressanta människor som var där och för att P19 efter några öl deklarerade att han var SÅ LYCKLIG! Vi var hemma framemot 3-tiden på morgonen och då kändes det med all önskvärd tydlighet att den här Catten inte är 20 år längre....


Men en TOPPENDAG var det och värd vartenda tröttöga jag hade under gårdagen....

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards