Alla inlägg den 19 april 2010

Av Catten - 19 april 2010 17:30


Kärlek kan ju ta sig uttryck på så oerhört många olika sätt - ett sätt jag ALDRIG skulle använda för att (be)visa vad jag känner är det här:


  

Fult?

Modligt?

Dumt?

Kärleksfullt?

Snyggt?

Alla ovanstående?


Det påstås ju att man inte ska tatuera in namn, kärleken kan ju vara konstant men det händer ju att föremålet för kärleken växlar och en sådan här tatuering kan ju vara aaaaaaningens svår att täcka över med något annat motiv. Fast å andra sidan - visst kan det kanske vara ljuvligt för den för oss okända "Brenda" att hennes karl är SÅ säker på deras kärlek att han gör nåt sånt här?



Av Catten - 19 april 2010 16:16


gjorde jag något jag ofta funderat på men aldrig kommit till skott med att göra tidigare:


Jag anmälde ett reklaminslag till RO  www.reklamombudsmannen.org


Häxan Surtant dök upp när Ängelen och jag helt fredligt att och kollade film på nån kanal och ett av alldeles för många reklmainslag drog igång:


Mannen i huset sitter ute i bilen och tutar otåligt med irriterad min. Inne i huset jäkter kvinnan med att klä på de två barnen när hon VE OCH FASA upptäcker en fläck på sonens tröja. I en tillbakablick får vi se hur allt hennes arbete med att sortera, tvätta, hänga, stryka och vika tvätten kunde ha underlättats om hon bara hade använt *******.!!!


Den sortens reklam anser jag inte bara är fördummande utan också könsrollskonserverande på ett negativt sätt så jag anmälde och idag fick jag en bekräftelse på min anmälan. Beräknad handläggningstid; tre månader. Det skrämmer inte mig, jag är ju van vid Försäkringskassan liksom ;-)

 

Har du nånsin anmält reklam som du ansett vara FÖR korkad, diskriminerande, eller helt enkelt felaktig?

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards