Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Jag - en smygare!

Av Catten - 13 april 2010 12:32


Jupp, nu kommer de igen - de där dörrpinglarna.


Är det inte Jehovas så är det Hyresgästföreningen, eller nåt tv-kabelbolag som kör med uppsökande verksamhet....påskkärringar och nu idag dräller de små majblommeförsäljarna in..... och jag smyger, smyger som den plattfot jag är fram till det välsignade lilla kikhålet i dörren och konstaterar att nej, jag vill inte öppna. Jag vill inte öppna och säga "nej tack",  "tack men nej", "tack jag är inte intresserad" och känna deras besvikelse.


För jag är nu en gång skapt på det viset, jag borde ha levt på 30-talet och kunnat sätta upp en skylt på min dörr med texten "bettleri och dörrförsäljning undanbedes". Jag blir så ömhjärtad av att se dem nämligen så pass att jag skulle kunna göra slut på hela slanten för att glädja den lilla människan utanför och det har jag tyvärr inte budget för - så därför undviker jag istället helt att öppna och går till majbålet i år igen utan blomma på rockuppslaget.

 
 
Selma

Selma

13 april 2010 19:24

Hit kommer det som tur är inte så många.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
Ingen bild

Catten

13 april 2010 22:31

Alltid något att vara glad för Selma =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards