Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Är'e söndag eller?

Av Catten - 5 april 2010 20:33


I torsdags var det fredag, i fredags var det fredag, i lördags var det lördag, igår var det lördag och idag är det söndag - och innan dess var det sportlov för Ängelen, snacka om att känna sig förvirrad.....


Fast en fördel var det ju onekligen med lååånghelg - Hjärtat tog sig en tur hit som "påskbonus" =) Nackdelen blev ju att helgen är så kort.


Så här skulle jag - liksom så många andra -  alltså kunna skriva ett jättemegalångt inlägg om läntan, saknad, nackdelen med distansförhållanden och själens obotliga ensamhet och kroppens totala abstinens.


Men det gör jag inte - för ni som själva upplever eller upplevet det vet precis vad jag talar om och behöver inte få det skrivet på näsan - och ni som aldrig haft ett sådant förhållande kan inte sätta er in i hur det är så jag hoppar helt enkelt över det och nöjer mig med att skriva att jag längtar till nästa helg!

 
 
Ingen bild

Yasha

5 april 2010 21:34

Jaha du, så du tycker vi gnäller va?!? *flinar* Jag är ff i chocktillstånd, allvarligt. Hur gick det här till liksom?!? Och jag får träffa honom först om 5 veckor igen. Kan intresset hålla så länge? F-n, jag är för gammal för så'nt här. *muttrar*

 
mira

mira

5 april 2010 21:53

fast om du vänder på det... du får både ha kakan och äta den - både vara din egen och hinna längta efter din särbo och sen ha gemensam tid där ni inte nött lika mkt på varandra som vi andra som bor ihop jämt gör. ;) o dotter är väl stor nog att inte kräva din uppmärksamhet hela tiden. har nästan för mig jag hört dig tycka det är en rätt bra variant... men jag kanske minns fel.

http://metrobloggen.se/missne

 
Ingen bild

Catten

5 april 2010 22:18

Woohooo Yasha, jag blir så glad för er skull så om jag hade orkat hade jag skuttat =)

Det är helt rätt mira - jag tycker verkligen att det är ett fullt fungerande livssätt - men saknaden blir ju tyvärr inte mindre för det och vi människor är ju nu för en gånfg skapade så att vi vill ha det vi inte har........... ;-)

 
Selma

Selma

6 april 2010 07:44

Been there, done that.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
mira

mira

6 april 2010 13:41

visst är det så, vi vill alla ha det vi inte har, mer eller mindre. tycker det är en ständig tanke jag har att påminna mig över vad jag har som andra inte har och uppskatta det mer och inte ta för givet osv.. ;) klart man saknar, bara tänkte att kanske det är bättre att sakna än att aldrig sakna. eller än att inte ha nån att sakna. nån slags variant på ying/yang. hur kan vi vara säkra på att vi är lyckliga om vi aldrig är olyckliga... blir människan lycklig om inga sorger drabbar dem och allt bara går som det ska... :)

http://metrobloggen.se/missne

 
Ingen bild

Catten

6 april 2010 14:10

@Selma: =)

Ibland tänker jag på vad Alfons Åbergs farmor sa mira: "Om det vore julafton jämt skulle det ju inte vara nåt speciellt med julafton" (eller nåt liknande) och det är så tänkvärt och så sant! Vi är nog alla lite till mans blinda för vad vi har och inkörda i att vi vill ha mer, större, oftare, bättre(?) - så blir det nog när man är uppvuxen i ett konsumtionssamhälle där ALLT går att skaffa sig om förutsättningarna är de rätta? Självklart vill jag hellre sakna Hjärtat än att inte veta vem/vad jag saknar - det ligger en oerhörd trygghet i att sakna och att vara saknad också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards