Alla inlägg den 5 februari 2017

Av Catten - 5 februari 2017 21:40


Ja snälla nån, jag ska verkligen bespara er (och mig själv) mer ältande kring helgen, hur den varit, hur jag mått av hur den har varit och hur jag känner mig så här strax innan måndag - jag kan bara säga "mer downs än ups"   och så är det nog med det.


En fördel med helgen var ju naturligtvis kattklappningen    och en annan stor fördel är att jag (äntligen) fått hem fler av mina böcker, först och främst alla mina Stephen King-böcker. Jag saknar någon enstaka novellsamling, serieboken och de två "handböckerna", och har inte alla delarna av "Det Svarta Tornet" men för övrigt har jag alla utom en av hans böcker. Dessutom har jag en bok som inte finns med i några bibliografier men som bygger på tv-manuset till serien "Rose Red" om en (bedragen) hustru och hennes hus, byggt på en begravningsplats för ursprungsbefolkningen.


Häromdagen köpte jag också min första bok av Kings son, Joseph Hillstrom King,som skriver under pseudonymen Joe Hill. Den heter "En hjärtformad ask" och redan första kapitlet lade ribban så jag måste nog vänta lite med att läsa den, tills nerverna är riktigt på plats igen   


Och nu måste jag sova, för det blev inte så mycket av med det i ett hus där det fanns en snarkare, en nattaktiv kattunge och en högljudd nattdataspelande tonåring med headset.

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards