Direktlänk till inlägg 15 augusti 2016

Ny dag, nya föresatser!

Av Catten - 15 augusti 2016 22:14



Nåja, så överambitiöst var det väl inte precis i morse....det kändes fullständigt orimligt att det redan har gått sex semesterveckor och att det var dags att jobba igen. Jag var ändå förvånansvärt pigg när klockan ringde vid 05.45, men det gick över framåt 9-tiden   


Tyvärr var exakt all pigghet bortblåst när det var dags att gå hem, vi fick en hel del tunga beslut att hantera under dagen.  Först och främst fick vi veta att tre kollegor sagt upp sig/tagit tjänstledigt under semestern och att vakanserna inte är tillsatta. Två av medarbetarna är långtidssjukskrivna, den ena i sviterna efter en bilolycka som hen haft svårt att repa sig ifrån, med mycket följdbekymmer. Den andra har, efter att ha varit krasslig av och till under försommaren och fått en massa underliga symptom under semestern, äntligen gått till läkare och där snabbt diagnosticerats med  leukemi. Det är så fruktansvärt så att jag inte finner ord för det.


Ovanpå detta kommer det faktum att det på högre ort har tillsatts nya personer som inte har någon tidigare inblick i vår verksamhet och som nu alltså ska lägga tid på att sätta sig in i den och som grädde på moset har vi fått en arbetsbelastning som ökat med ungefär en tredjedel. Hur vi ska kunna utföra vårt jobb och bedriva en fungerande verksamhet i lokaler som redan tidigare var för små och olämpliga, med decimerad personalstyrka och den modlöshet som dök upp i kölvattnet av alla negativa besked vet jag verkligen inte....


On the bright side note är dock att den lilla Escrutten, som jag i lördags trodde enbart var att skatta åt förgängelsen i och med en kapsejsad generator (och en uråldrig årsmodell) är räddad! En del av min egen privata räddningsstyrka - i det här fallet bestående av äldste sonen och Lillefar - ryckte in som de hjältar de är och inte bara snabbt och effektivt skakade fram en reservdel, de gjorde det till ett oerhört facilt pris, samt skruvade dit den och levererade hem bilen tillbaka på parkeringsplatsen. Jag är så fantastiskt lyckligt lottad som har dem, och en del andra som finns till för mig   


En annan sak (?) jag har är nya grannar. De hade gärna kunnat få bo kvar där de bodde innan. De (kedje)röker på balkongen, och har inte riktigt samma dygnsrytm som jag, plus att ingen har lärt dem hur en _stänger_ en dörr utan att SMÄLLA igen den. Jag vet inte jag, visst är det så det är att bo i flerfamiljshus, då lever du inpå en massa andra människor och får anpassa dig och gilla läget. Men de kanske också får gilla läget och anpassa sig efter att bo i flerfamiljshus? Tja, det är inte läge att klaga hos värden, eller ringa störningsjour...men liiiiite tystare kan de gärna få vara    Mjaha, det var väl ungefär det jag ville svamla om idag, så tack för mig - godnatt och sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards