Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

Lååååååååååååååååångfredag

Av Catten - 25 mars 2016 12:39


Fyra dagars underbar ledighet har jag tänkt hela veckan....och idag är det nån slags hybriiserad LångVåffelfredag och lång känns den.


Att inte ha en stor och släktkär familj har jag skrivit om tidigare, likaså om att ha vänner utspridda över hela landet och att inte ha vare sig ekonomi eller ork att resa - så det är väl lika bra att hoppa över, för samma gnäll år efter år är ju knappast konstruktivt   Men oavsett så känns det, i år igen.


Fast i eftermiddag, efter det lika årilgt återkommande sjungeriet i kyrkan, ska jag åka till Ängelen och hennes sambo. Planen var att beställa en långfredagspizza och bara chilla, men nu har det istället eskalerat eftersom sagda Ängel nyss ringde och sagt att hennes svärföräldrar velat bjuda hem dem, och att hon då sagt att "isåfall ingår min mamma".... Såatteh, first encounter med the inlaws väntar alltså i denna afton    Enligt Ängelen är de "helt harmlösa", och det låter ju.......tja, jag vet inte. Å andra sidan så är ju jag själv allt annat än harmlös så det kan kanske bli spännande? Först och främst är det ju det där med att de "tänkt bjuda på grillat". Okej, jag fixar mat själv - och avstår sedan gärna alla vidare matdiskussioner, tack. Fast om jag ska sitta här och bygga upp ett scenario så...nej, Bort det!


Men imorgon då......på självaste påskafton? Ja då inträffar ett ännu intressantare upplägg, nämligen det att jag ska åka hem till mina föräldrar och äta påskmat. Det kan ju bli trevligt, och det kan också bli oerhört awkward. För han som äger den andra halvan av mitt hus kommer också och mina föräldrar är inte ett dugg medvetna om hur lite kontakt han och jag faktiskt har. Men jag antar att vi kommer att ha en hel del att prata om även om vi inte berör vårt (tynande) förhållande, eftersom han och hans mamma är iväg idag och beskådar arvsuppdelningen efter hans bror. De bägge barnamödrarna skulle träffas i boendet och "dela upp" det lilla som finns. Å ena sidan är jag glad att jag slipper se det, å andra sidan tänker jag, cynisk som jag är, att det nog kunde vara en underhållande cirkus. 


Och sen...sen är det två hela helgdagar kvar. Som jag inte har den blekaste aning om vad jag ska göra på. Tänker att det hade varit givande att umgås med människor jag tycker om och vill träffa, men jag är inte bortbjuden någonstans och jag har ju sjukt svårt för att bjuda bort mig själv så jag förmodar att jag lär sitta här och Facebooka, YouTubea, läsa lite och kanske tvätta nån maskin tvätt. Flera av kollegorna har tagit ledigt minst ett par dagar i veckan som kommer, men jag sa helt ärligt att jag inte visste vad det skulle vara bra för för min del, jag kan lika gärna jobba som att sitta hema och glo. Förstår att det finns de som tycker att jag är negativ men...tja, det är helt enkelt så jag känner det och när folk frågar så får de såklart ett svar.


Men ja, nu är det påsk och även om långfredagen inte är den roligaste dagen i påskhelgen så säger jag det ändå:

GLAD PÅSK!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards