Direktlänk till inlägg 23 februari 2016

Men söta!!!

Av Catten - 23 februari 2016 20:26



Inte var det meningen att lämna er hängande här i ovisshet om vad som händer, jag ber om ursäkt för bristande uppdatering! Men....tja, jag tillhör ju dem som inte ropar hej förrän jag ramlat i bäcken så därför har jag dröjt.


Men iallfall så gick jag och gruvade på min jobbsituation, talade så till slut om för chefen när jag ville ha ett möte med honom, fick tiden för det mötet bekräftad och sa en sjuhelsikes massa sanningar, påståenden och ställde frågor. Fick inte svar på allt, men fick ett nytt möte med honom dagen därpå och nu känns - åtminstone hypotetiskt - min arbetssituation helt annorlunda, i positiv bemärkelse. Hur det blir i praktiken återstår att se kommande veckor, men det är åtminstone en början.


I fredags fick jag så tre telefonsamtal, som vart och ett på sitt sätt var intressant....det första kom från dolt nummer, vilket jag av princip aldrig svarar på, men när det kort därefter plingade in ett meddelande om att jag hade fått ett inlägg i röstbrevlådan lyssnade jag naturligtvis nyfiket av detta....som visade sig vara från Docent XX från Universitetessjukhus XX som ringde eftersom han skulle starta upp en ny kurs i ortopedi och undrade om jag kunde "förse honom med material" till denna kurs.   Gissa om min alltigenom morbida fantasi triggades igång av detta, och hur jag i andanom såg mig smygande i mörka gränder med köttyxan under rocken! Dock motstod jag denna lockelse, och även att ringa tillbaka för mer information. Jag låter nog helt enkelt herr Docenten försöka få tag i rätt person utan min inblandning.


Nästa samtal kom från IT-avdelningen som påstod sig inte kunna hitta något fel på min dator - den dator som förra veckan var fullständigt frusen och lät som ett smärre kärnkraftshaveri. Han pratade entusiastiskt på om olika processer och hittepån han gjort för att "provocera fram" ett fel men tyvärr, tyvärr det hade ju varit spännande men nej, den funkar.....  


Samtal nummer tre så....kom från min vän från fastighetsbolaget, varpå mitt hjärta skuttade upp i halsgropen och vidare nästan ut genom örat! Men tack och lov var budskapet han lämnade att borgensförbindelsen är påskriven och godkänd, ingen deposition behövs och kontraktet är på väg till mig i snigelposten. Så, med risk nu för att jinxa något så innebär alltså detta att jag från och med den 2:e maj har ett hem igen. Just nu är det fortfarande så overkligt att jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till det, och alla praktiska saker som elleverantör, parkeringstillstånd och (det inte precis minsta problemet) möbler, känns abstrakta. Det löser sig, en sak i taget - men banne mig alltså - maj är inte SÅ himla långt borta!!!!  

 
 
Ingen bild

mira

24 februari 2016 13:44

klart vi undrade men skönt det löste sig med bostaden ändå och hoppas det ljusnar på övriga fronter!

Catten

24 februari 2016 18:10

Tack :) Det hoppas jag med, lite i taget lär det väl kanske göra det...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards