Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Jag säger som...

Av Catten - 14 januari 2014 18:42


Meatloaf, den gamle smörrockaren:


"Two out of three ain't bad!"


Jag har ju haft (och har ff) saker som bekymrar mig men i fredags löstes ett av problemen - den fabulöst trevlige, tillmötesgående och engagerade rörmokaren Patrik fick dels ordning på min vedpanna och dels satte han ned foten gentemot min inte alltigenom trevlige hyresvärd som vill ha mig till den stora problemhärden istället för dåligt drag/för låg skorsten.


Idag löstes, eller åtminstones sköts på framtiden, ett annat. Från och med igår och fram till vecka 11 (och förmodligen/förhoppningsvis terminen ut) är jag inte längre ofrivilligt deltidsarbetare utan anställd på heltid. YEY!!!! Visst innebär det mer jobb, längre dagar, men också en lön som går att leva på.


I och med att dessa båda saker numera inte längre känns som akut extremt överhängande skjuts också frågan om ett alternativt boende också därmed lite mer på framtiden.


Nu är det bara resten kvar.....  

Dessutom ska jag ju utan att på något sätt förringa eller hoppa över berätta att jag igår hade sååå välkommet och trevligt besök, den (inte längre så lille) Sorken kom åkande hela vägen från en utbildning i Skåneland för att hälsa på. Eftersom vi inte setts på i runda slängar fyra och ett halvt år hade vi (jag) MASSOR att prata om och på lika många timmar lyckades vi nog beta av både allt och lite till. Det är rent bedrövligt att Sverige är ett så avlångt land (ja det är ju för jävla brett också om en ska utvidga tänket även till andra individer) att det ska vara så svårt och kostsamt att få träffa folk som en tycker om. Må det ICKE gå fyra och ett halvt år till nästa gång!

 
 
Ingen bild

mira

16 januari 2014 09:34

Hoppas du får som du vill och heltid terminen ut - grattis till det du redan fått. Skönt att du får lite tid på dig nu då att fundera på ett ev annat boende - brukar bli mycket bättre än att vara i akut situation. :)

Catten

19 januari 2014 12:49

Tack! Absolut, förtvivlan och akut är inte de bästa villkoren att ta beslut under. Tankeprocessen fortskrider så sakteliga :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards