Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Jag har...

Av Catten - 9 januari 2014 17:30


försökt att komponera ett blogginlägg ett bra tag nu, men det vill sig bara inte. Antingen har bloggplatsen bråkat med mig, eller har jag börjat skriva och helt enkelt trasslat in mig i och iväg mig värre än någonsin = opostbart.


Så jag gör väl helt enkelt ett sammanfattande inlägg så att mina kära fans vet var i livet jag befinner mig:


Julen var fin, firades med familj och vänner.


Nyår. Hmmm...den kallas ju inte för intet för "amatörernas afton" och ju mindre som nämns om den, desto bättre.


Trettonhelg. Nej, den firades inte.


Jobbstatus: Delvis förflyttad igen inom arbetslaget. Till en arbetsuppgift jag inte är odelat positiv till även om det sägs att "min kompetens efterfrågas". Såvitt jag kan räkna 103 arbetsdagar kvar till (förmodligen) arbetslöshet.


Ekonomisk status: Stressande. Att vara lågavlönad (ofrivillig) deltidsarbetande och försörja två vuxna är tungt.


Boendestatus: Tröttande. Trivs bra i det lilla gula huset, men inte alls med bekymmer med uppvärmning och dålig isolering. Lika mycket positivt som det finns med att bo i hus/ha trädgård/bo på landet - lika mycket negativt finns det. Akut status: rörmokaren kommer imorgon för att titta på vedpannan, om inte läget förändras omgående vill jag flytta imorgon, eller så fort som möjligt. Fråga som uppstår: vart?


Familjestatus: Föränderlig. Ängelen ska klippa navelsträngen och flytta till campus på det universitet hon studerar vid. Det känns på det stora hela bra, det är dags för henne att bli "vuxen på riktigt"  - hennes egna ord :)


Förhållandestatus: Milt sagt något oklar. För övrigt hänvisar jag till de åtta sista orden jag skrev om nyår.


Psykisk status: Ja, har du inte kunnat räkna ut i vilket skick den är, baserat på ovanstående...då är du nog ingen större människokännare ;-)


För att tala med LW:


 
 
Ingen bild

mira

10 januari 2014 09:08

hoppas det reder ut sig lite mer på både det ena och det andra och det snart!

 
Sajberlena

Sajberlena

28 januari 2014 17:20

Vill bara skicka dig en stärkande kram! Hoppas det löser sig för dig...

http://www.sajberlena.blogspot.se

Catten

4 mars 2014 17:56

Tack! Allt löser sig, på ett eller annat sätt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards