Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Förvirringen är

Av Catten - 7 april 2013 14:00


återigen total.....


För ungefär ett par månader sedan frågade jag ju min avdelningschef om vad han trodde om min framtid på skolan, dvs i klartext: "Har jag något jobb till hösten?" Hans svar var ju egentligen självklart, men icke desto mindre inte så upplyftande: "Nej, ety ni kan icke vara fyra personal på fyra elever."


Alltså gick jag åstad och fick ett semestervikariat på åtta veckor i Lilla Byn vid Havet för att således skjuta på min arbetslöhet ett tag, samt för att även fresta på min älsklings tålamod med ett tillfälligt sommarsamboskap.


Skärtordagen approachade samma avdelninschef mig med påståendet att jag "ju inte var intresserad av en förlängning av min tjänst eftersom jag ju ändå ska flytta". Det är ju inte riktigt med sanningen överensstämmande, vilket jag upplyste om och då fick frågan att "om det blir aktuellt, kan du vara intresserad av att jobba här?". På det motfrågade jag var "här" innebär och fick besked om att det är det program jag ftf arbetar på samt "kanske eventuellt IM".


I tisdags fick jag ett anställningsavtal där det står att jag fr.o.m 19/8 - 13 innehar en visstidsanställning på IM,


"Kanske eventuellt" hade alltså förändrats till "definitivt inte här, men där". Arbetslagsledaren på IM kände i torsdags inte till att jag fått en tjänst hos dem, inte en hint har det kommit till henne om saken.


Så nu sitter jag med samma skägg i så gott som samma brevlådor som tidigare år, trots att jag varenda år försökt vara ute i god tid för att ta reda på hur min framtid ska se ut: jag hinner inte lämna en anställning förrän jag ska gå på nästa, och hinner knappt avsluta den förrän jag ska påbörja en ny. Missförstå mig rätt nu, det är ju absolut inte så att jag inte är glad för att jag är eftertraktad, och det är på intet sätt så att jag inte vill jobba - men jag vet ju av erfarenhet att jag inte orkar längre än till mitten av oktober om jag inte får lite semester...


Fast som det ser ut just idag behöver jag kanske inte oroa mig - mannan från Kommunen vid Havet ville ju ha min underskrift på ett anställningsavtal per omgående så att jag kunde känna sig trygg, men jag har fortfarande inte sett röken av något sådant avtal så jag kanske inte behöver oroa mig - kanske är jag ledig från 30/6 till 19/8? Ärligt talat skulle jag nog inte gråta blod över det, tvångsbo hos Älskot och förpesta hans dagar med åsikter och krav kan jag ju göra även utan att jobba ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards