Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Istället

Av Catten - 1 april 2013 18:52


för att skriva ett seriöst blogginlägg om påsklunchen jag hade med mina barn - som var jättetrevlig tills min morsa dök upp och var spydig -  tänkte jag underhålla er med ytterligare en sådan där lista. Jag upphör aldrig att drömma om att någon gång bli köndis och få massor av sådana här listor publicerade, så att folk snabbt och effektivt kan klistra en etikett på mig. Here goes, lista nummer oändlig i min blogg :)


När vaknade du i morse?


06.40, onödigt kissnödig :(


Vad var det första du tänkte när du vaknade?


"Inte f*****n kan det vara morgon allaredan!" Och det var det ju inte heller...


Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?


Nej för böfvelen, jag undviker telefoner!


Vilket humör är du på?


Humör...nja, jag är rätt trött och renons på känslor just nu.


Har du ont någonstans?


Oja, jag har alltid ont, om jag bara känner efter ordentligt. Ont i magen just nu, men det är självförvållat av en bit födelsedagtårta.


Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?


Absolut ingenting, beroende på tidiagre nämna födelsedagstårta :(


Vad köpte du när du drog ditt kort senast?


Varsitt par fejkconverse till Ängelen och mig. Lika snygga och underbart mycket billigare :)


Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?


Första ever ever? Ingen aning, men eventuellt dåvarande Växjö Universitets, eftersom det var för mina studiers skull jag köpte dator -01. Tror inte jag lärde mig något om surfande på KomVux där jag läste datakunskap...


Vad ska du göra ikväll?


Tänker väl (som vanligt) att jag ska lägga mig tidigt och gör det inte. häckar väl vid datorn en sväng, eldar i min vedpanna i förhoppningen att det ska finnas varmvatten till imorgonbitti när det är dags för jobb igen.


Vilken var den första låten du satte på idag?


Har faktiskt inte spelat någon musik idag, men fick ta del av sonens spellista när jag åkte i hans bil. Den jag minns att jag hörde var "Jag kan inte sova nåt mer, allting går upp för mig när solen går ner". Ingen låt jag själv skulle ha valt, för att uttrycka det på ett så snyggt sätt som möjligt :)


Vad tycker du om din blogg?


ÄRligt talat så tycker jag att den är ganska menlös. Jag ventilerar en del småsaker som är viktiga för mig, men jag skulle vilja vara roligare, och framförallt skulle jag vilja kunna och orka ta mer coh större del i samhällsdebatten, engagera mig i frågor som jag tycker är viktiga men jag saknar nog den där geisten som gör att jag tar in informationen och bearbetar den så att den kommer ut till något som jag tycker är ett hållbart inlägg.


Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?


Satt förmodligen ungefär där jag sitter nu, vid datorn och glodde på något på skärmen...


Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?


Nä, det tror jag inte och trodde inte i morse heller. Vi är inte mycket för sådant i min familj...


När fotade du något senast, och vad?


Jag fotade min uppätna påsktupp, eller snarare IHJÄLTUGGADE påsktupp. Kattkräket hade tagit ut sin jaktinstinkt på den 8-10 cm höga fjäder-och frigolitdekorationen som jag satt i en kruka på min uteplats.


Har du gjort av med pengar idag, på vad?


Nej, otroligt nog inte på någonting!


Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?


Jag inte bara snuddar vid, utan kör foten rakt in i väggen!


Vad har du på dig idag?


Svarta jeans, svart kofta, svart klänning med gråa prickar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards