Direktlänk till inlägg 10 november 2007

Catten på Höstfest!!

Av Catten - 10 november 2007 19:33

En mäktig fest var det......närmare nittio pers som pratade, skrattade, åt och drack! God mat som vanligt när det är Karin som lagar den.....trerätters för 100:- : Salladsbuffé, potatisgratäng med kyckling- och fläskfilé åsså äppelkaka med "anillsås" till dessert.....mycket "anillsås" blev det, eftersom Catten konsumerat mer än sin beskärda del av vinet *rodnar*. Karin undrade om jag inte lika gärna skulle ta hela serveringsskålen och doppa lite äppelkaka i den, mest för syns skull......


Vid vårt bord var vi 10 stycken som alla känner varann sen tidigare, och sex av oss skulle stå för en del av underhållningen.....sjunga, that is!! Det gick...så där!! Sara bröt ihop under "Singin' in the rain" bakom sitt minimala Pippiparaply och naturligtvis så hängde jag på...hon är min vitamininjektion anyday!! Inte många trodde på att hon enbart druckit Loka, märkligt att man bara kan skratta och tramsa om man är onykter?


Tveklöst hade "vårt" bord roligast under kvällen, och kommentarena under det obligatoriska lotteriet där alla vinner något var i det närmaste obetalbara...vissa har elefantminne med för "nummerutropare" Gert påpekade redan innan lottdagningen började att "nån annan vinst än en flaska vin till Catten är onödigt", ba'fatt jag undanbad mig grytlappar och kaffe förra året!! *S*


Det är såååå kul att få vara del av en tradition, det är fjärde året Höstfesten hålls, och tredje gången jag är med...det kommer att bli fler gånger!! Tänk att få vara del av något TROTS att man är singel i en trakt där folk är gifta med en och samma från 18 till döddagar.......=( Inget fel i det altså, det är bara så lätt att hamna utanför när man inte är del i en tvåsamhet längre.  Men i det här sammanhanget spelar det ingen roll, vi har kul som bara den i vår saliga blandning!!


Det blev inte så sent, min "taxi" Ingela är gravid så vi åkte hemåt vid midnatt ungefär och det var nog lika så bäst det *L* Märkligt nog vaknade jag redan klockan fyra på morgonen, pigg som en något trött lärka och vaaaansinnigt törstig *skratt*. Tur att jag har ett äkta sömnpiller till bok att somna om till, för det gjorde jag framemot halv tio och sov några timmar till. Men....jag längtar redan till nästa höst!!


Nu kom Anki in på msn och bjöd mig på pizza ikväll......synd att jag just käkat pizzabullar med Ängelen och kört henne till byn, vette tusan om jag vill/ orkar ut på isvägar med blankslitna sommar däck igen? Ska fundera på det där ett tag och om jag inte somnar i soffan nu så kanske, kanske jag är lite social ikväll igen........

 
 
Ingen bild

Sorken

11 november 2007 11:58

Sådär ja,det verkade vara en riktigt trevlig fest.Sedan verkade det som att du festa lite åt mig med,plus i kanten ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards