Alla inlägg den 24 november 2007

Av Catten - 24 november 2007 14:46

fast ibland försöker jag! Tyvärr verkar det inte generera något resultat alls och då känns det ju rätt meningslöst att fortsätta försöka?


En "önskan" eller jag kanske ska kalla det uppmaning kom i nån blogg här på sidan om att andra skribenter inte skulle vara så himla negativa och bara skriva om tråkigheter i livet. Ja, vad kan jag säga? En blogg är ju en dagbok, inte sant, och i en dagbok skriver man oftast  ju om livet, tankar, känslor och händelser? Och om nu livet för vissa av oss just här och nu i skrivande stund inte är så jäkla positivt är det ju rätt rimligt att det återspeglas i vad vi skriver? Som jag ser det finns det en väldigt enkel lösning på det: läs inte de bloggar där vi negativa kräk skriver!!


Jaha, nu har jag varit argsint igen. Kan det bero på värken i magen tro? Nä, jag är faktiskt inte hungrig trots att jag på senaste tiden känt mig som en soptunna och fyllt mig med allt jag kunnat komma över. Den här magvärken känner jag igen som någonting helt annat och den beror på min obotliga och (som det alltid visar sig) självstraffande nyfikenhet. Idag snokade jag som vanligt runt lite här och där och fick se och läsa något som jag inte borde ha sett och läst. Jodå, något alldleles offentligt var det, och det i sig mår jag väl knappast bättre av......Jag avhöll mig dock från kommentarer som väl var, både för min egen sinnesfrid och för att slippa framtida kontroverser.


Det skulle vara kul att kunna avsluta här med något riktigt positivt och sprudlande...men jag är inget av det just nu. Ska ta en taktikvila på soffan och se om det finns utsikter för att förbättra humöret framåt kvällen.


Kanske någon blir en tinsywinsybit road av det här?

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards