Alla inlägg den 25 november 2007

Av Catten - 25 november 2007 17:03

vad jag är lättpåverkad?


Igår vad det apa, idag är det...tja, kanske inte toppen men åtminstone bra mycket bättre! Vaffö då då...jo, jag fådde ett mms igårkväll och nej, innan ni ens hinner tänka tanken - det var INTE snuskigt! Det var fiiiiiiiiiiiint och jag blidde glad, det hördes tydligen i telefon också för jag fick veta att jag lät annorlunda.....Det förnekade jag såklart snabbt, för varför skulle jag vara glad, jag - argbiggan, bitterf****n, surkärringen bara så där utan anledning? Haha, vad jag är dålig på att prata känslor! Tur att jag kan skriva ialla fall......


Pratade även med svåger i telefon idag...i hela sjutton minuter...det är ett tecken så gott som något på att jag haft en bra dag! *S* Stora syster var på teater med lilla pratkvarnen och det var lite tur i oturen ändå, eftersom mitt rotmos blev färdigkokt bra mycket snabbare än vad jag förväntat mig. Tänk om hon hade varit hemma och vi hade fördjupat oss i ett sånt där låååångt samtal, vad hade hänt med mitt rotmos då? Hemska tanke.....


Snabbt över till någonting annat! I min lilla by börjar det adventspyntas, man har satt upp små grantoppar i lyktstolparna och satt ljus i dem så nu lyser der rätt hemtrevligt. Grannen mittemot putsade fönster och hängde upp julgardin och stjärna redan förra helgen....kändes lite tidigt, men sen rannsakade jag mig själv och tänkte att om jag kan ha ljusslingan uppe i mitt fönster året runt utan att skämmas, så vem är jag att tycka illa vara när tanten fick en vänlig släktings(?) hjälp nån vecka "för tidigt"?


Yuletides.....vi övar för fullt inför adventskonserten....ärligt talat är jag inte ett dugg inspirerad i år, det är trista låtar! Känns som en massa skåpmat bara, och det är det ju,men det är de sångerna folk vill höra till jul...så vad säger man; sjung det som ska sjungas eller ge fan i det! Faktum är att jag funderar på att befinna mig nån annanstans när det är dags.....kom på att jag "missade" konserten förra året eftersom jag just flyttat då och insåg att jag inte alls saknat den trots att vi bråkade rätt bra för att få vara med från början och den + efterföljande julbord blivit en stående tradition...men orka julbord??


Med andra människor i en annan lokal hade det kanske varit fint, gott och socialt och allt det där.....mja, mja, njä....det kräver lite eftertanke det där!! Inte för att jag är en så oerhört socialt eftertraktad person, men med den kunskap jag äntligen tillägnat mig har jag insett att jag ska välja, och välja noga vad och vart för att verkligen göra något bra av det!!


'til l8ers, loved ones!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards