Alla inlägg den 16 oktober 2020

Av Catten - 16 oktober 2020 22:12

otroligt omtumlande dag!

Både på jobbet, privat och i politiken.

Fick åtminstone laddat ur mig till flera olika personer på flera olika nivåer innan jag gick hem och kan därmed känna ett visst lugn rent yrkesmässigt under helgen.

Stressade vidare till en bokad mammografi och väl på plats kändes åtminstone det initiala besöket betryggande, de som jobbar där är fantastiskt avslappnade kvinnor ?

Hem till eftermiddagskaffe i soffan, framför Jonas Sjöstedt på länk angående LAS, kort och relativt konkreta svar. Tvärsomnade på soffan efter det och vaknade exakt lagom till nyheterna kl 18 och beskedet om att förhandlingarna har strandat. Å ena sidan är jag tacksam för att LO står fast för både sina egna medlemmar och även oss från andra förbund, å andra sidan väcker det en oro över vad som kan hända vid misstroendevotum och eventuellt nyval.

Tittar på Claes Elfsbergs "Sorgen och jag" på SVTplay, där han både ventilerar sin egen upplevelse och pratar med andra efterlevande. Tankeväckande och, tror jag, väldigt viktigt att lyfta och prata mer om.

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards