Alla inlägg den 15 oktober 2020

Av Catten - 15 oktober 2020 22:26

vad fiiiint det känns att upptäcka att jag, i mitt uppdrag som skyddsombud på arbetsplatsen, har använts som en slags "nyttig idiot" för att man ska kunna göra sig av med (läs: köpa ut) en besvärlig person.

Har resonerat fram och tillbaka med både mig själv och betrodda kollegor och kommit fram till att jag inte kunde ha agerat på annat sätt än det jag gjort, i enlighet med mitt uppdrag, att jag inte rimligtvis kunde ha förväntat mig den här utgången men ändå känner jag mig förbannat skyldig, och dessutom oerhört manipulerad.

Kalla mig gärna naiv, men min utgångspunkt har alltid varit att förutsätta det positiva. Tyvärr finns det efter detta, människor som jag aldrig mer kommer att lita på.

Av Catten - 15 oktober 2020 07:02

eller inte sova - är egentligen ingen fråga.

Fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag och onsdag natt har jag sovit som en prinsessa utan ärt, och även en hel del under dagarna när jag varit sjukskriven och "ledig".

Inatt, efter jag bestämt mig för att gå tillbaka och jobba idag, har jag sovit mellan 23 och 01.45 Man skulle å ena sidan kunna säga att det beror på att jag har sovit så mycket att jag inte behövde mer sömn inatt, men å andra sidan säger sömnforskare att man inte kan "bunkra" sömn så...jag är fortsatt ganska säker på att det beror på den inre stress jag känner för min arbetsplats.

Tydligen är jag inte heller ensam om den känslan, i början av veckan var 30% av personalen sjukskriven ?????

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards