Direktlänk till inlägg 11 juni 2017

Söndag, söndag...

Av Catten - 11 juni 2017 13:55


Idag är en sån där svår dag....


Å ena sidan känner jag mig ensam, utanför, åsidosatt, utan socialt sammanhang och vänner. Rastlös och skulle vilja göra något, men inte ensam och är för bitter för att vilja höra av mig till någon av dem som aldrig hör av sig till mig, och på alla dem som har familjer som de (självklart och naturligtvis) prioriterar umgänge med.


Å andra sidan är jag väl medveten om att jag visst har människor att höra av mig till, men jag är oerhört trött, har ont och är inte alls i skick för att göra någonting - något som jag fick omedelbart kvitto på när jag nyss var i sophuset med min sortering, samt på närbutiken med returflaskor och passade på att göra en liten minishopping. Hassegu så skönt det var att komma hem och sätta sig i ensamhet i soffan igen, med balkongdörren öppen så att jag hör omvärlden leva sina liv därute, men utan att jag behöver bli inblandad    


Förresten har jag lyft mig lite i håret och faktiskt hört av mig till en person som efterfrågat mig, men tyvärr vid ett tillfälle då jag absolut och verkligen inte hade förmåga att engagera mig, så får vi se om jag får svar och hur det isåfall faller ut. Kanske kan bli ett semesterarrangemang av det hela! På tal om semestrar så pratades det om att resa ensam på morgontv idag - intressant tänkte jag och höjde volymen....men blev lite avhågad när den chia programledaren och den lika chica resepresentatören lade fram resealternativen "tempo" och "stillsamt".


Bägge hade tre olika alternativ, och alla sex alternativen lades fram (som jag upplevde det) för människor som behövde/ville vara ensamma. Som ville ta en paus från familjen, typ. Warszawa var ett "tempo"-ställe, med massor av uteserveringar...men om jag vill sitta ensam på en bar (och eventuellt få ovälkomna förslag) så kan jag väl bespara mig utgiften för resan och gå ned på stan en vanlig lördagskväll? Ett av de "stillsamma" alternativen var ett litet torpställe på Färöarna, utanför Torshavn. En supersöt liten stuga med torvtak, men förmodligen utan vare sig rinnande vatten eller centralvärme - och det är verkligen inte semester för mig, inte när jag mer eller mindre levt så.


Så fanns det också något som den daggfriska chica kallade för "tema-resor" - en kunde googla på det sa hon, och det skulle vara smart om en var singel för då fick en bo ihop med någon och slippa enkelrumstillägg - och kalla mig gärna grinig men....att dela sovrum (kanske till och med dubbelsäng) och badrum med en vilt främmande person...alltså nej, det är inte min grej. Billigare - ja, trevligare - not so much? Samtidigt kan jag inte neka till att det faktiskt kunde vara supertrevligt att åka till ett hotell på ett utflyktsmål utinfrån vissa specifikt angivna intressen, och på det resmålet träffa andra människor med samma intressen och kanske liknande värderingar. Enbart för att tillbringa en semester med ett antal utflykter ihop, ingen dejting, tävling eller annan galenskap - kan inte någon skapa en sådan resebyrå - eller gärna tipsa mig om den redan finns och inte kostar miljarder att begagna sig av!?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards