Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Det där med romantik...

Av Catten - 26 november 2012 20:20


det är nog inte riktigt vår grej om en säger så.....


Eftersom de ommöbleringar av helgbesök som vi gjort innebär att vi alltid har något barn (läs: tonåring) i vår närhet så var det lite ovanligt att bli "barnlediga" i lördags eftermiddag och över natten. Fjortisen skulle LAN:a och skjutsades vederbörligen iväg, utrustad med sådant som fjortisar behöver när de ska LAN:a. Jag vet inte riktigt vad, mer än att han stoppade en stoooor Cola, ett rör Pringleschips och en energidryck till den tröttaste kompisen i en påse. För övrigt har jag på känn att det var med en dator, men förmodligen inga rena underkläder...


Så vi som kallar oss vuxna åkte på Julhantverksmässa, en liten mysig happening i sporthallen. Där shoppade jag (läs:Älskot) loss på ett par delikatesser till mig: kroppkakor! Åter i hemmets nu - efter fjortisens avfärd -  lugnare vrå skulle vi så fira lördag. Varför inte med en liten grogg? Ja...varför inte? Jo, därför att när jag fick äran att värja "blannevann" på butiken så valde jag - för mig själv helt oklart varför - en flaska Dr Pepper. Det SKULLE kunna vara så att mitt undermedventa redan där och då talade om för mig att jag ändå inte tycker om grogg och att det var därför jag valde en flaska med något som redan på förhand smakade spya?

Så var det då dags bereda en kulinariskt läcker lördagskvällsmåltid....så jag värmde mina kroppkakor i micron och Älskot öppnade en burk färdiglagad köttfärssås. Vad den såg ut som vill jag ICKE förtälja men han kände förmodligen lika starkt för mina kroppkakor.....Han åt åtminstone upp sin mat, men jag insåg redan efter en halv kroppkaka att det var ett exakt lika dåligt måltidsval som förra gången jag åt det. Gott i munnen men värdelöst ur näringssynpunkt och med ett ALLDELES för högt kolhydratinnehåll för en GBP-opad som sömndumpar på kolhydrater...men det var mysigt med tända ljus på bordet!


Efter maten...ville mitt Älsko ta ett bad. Han är världens bästa badare, och förmodligen också den snabbaste! I lördags ville han dessutom ha sällskap i badkaret. Och varför inte, det ser ju så romantiskt ut på film? Dessutom lovade han att ha i varmt vatten i karet och det gjorde det svårt att säga nej. Fast när det väl var dags att kliva i så insåg jag med full kraft varför vi inte ska bada ihop: dels för att vi inte har ett sådant där överdimensionerat Hollywoodbadkar, och dels för att ingen av oss är någon underdimensionerad Hollywoodmänniska. En hel del vridande och vändande blev det, inte speciellt romantiskt sådant men....vi badade ihop!


Efter badet sa jag förhoppningsfullt att jag tänkte krypa i säng och när jag nyduschad och blossande kräftröd av varmvattnet seglade in i sovrummet hade Älskot mitt fått igång tv:n......ungefär precis som jag önskade *host* Ett makaläst romantiskt filmval lycades vi också med...en film som inleddes med att någon långsamt tynade bort och dog i cancer, varpå hans änka träffade en alkoholist som misshandlade henne, utsatte dottern för sexuella övergrepp och de vuxnas beteende i långa loppet ledde till att flickan blev en prostituerad heroinist som lämnade bort sitt barn till ett familjehem. Ja, det var en BRA film och ja, det är ursprungligen jag som har velat plocka hem den...men som avslutning på ett försök till en romantisk lördag var den ju .....sådär......


Åsså kom jag på att Älskot kanske inte VISSTE att vi skulle ha en romantisk kväll i vår ensamhet, han kanske hade felläst mina tankar och tyckte att det stod "komisk" istället? Isåfall blev den ju hel-lyckad! Vilken jäkla tur att jag har en gnutta självdistans trots allt, annars hade jag förmodligen krossats fullständigt ihop med mina (outtalade) förhoppningar...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards