Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Jag tänkte..

Av Catten - 20 november 2012 20:26


att jag skulle blogga lite häromdagen.


Men...det tänkte inte min "nya" webbläsare. I alla år har jag kört på IE, för det har initialt funnits på mina datorer när jag köpt dem och jag har aldrig haft anledning att byta. Förrän härförleden, när..tja, strunt samma varför, jag installerade iallafall Godzilla Eldräv och hoppla så blev mitt bredband så mycket både snabbare och stabilare.


Snabbhet och stabilitet är ju icke att förakta, varken hos datorer eller andra livsviktiga appamaskiner så alltså har jag kört på med Eldräven och varit glad. Ända tills härmodagen då jag som sagt tänkte blogga mig lite.


Förmodligen hade jag väl inget extremviktigt som jag ville förmedla till min omvärld, jag har ju sällan det. Ärligt talat består ju min blogg mest av gnäll men häromdagen hade jag trots allt något annat än gnäll som jag tänkte att jag skulle bevara för eftervärlden. Så jag satte mig här, loggade in i ordentlig ordning och satte igång att skriva med min alldeles egna stil som är en blandning av pekfingervalsen och en ordentlig fingersättning (som jag faktiskt lärde mig på gymnasiet och till och med kom upp i aktningsvärda 300 ord i minuten med - tillräckligt för att faktiskt kunna söka anställning som seketerare!)


Jag knattrade på, rätt nöjd med den där tanken jag nu höll på att fästa på papper (bildligt talat) och fick blinka både en och nittisjätton gånger.


Varenda ord - och då menar jag VARENDA ord - hade fått alla boktsäver omkastade till en hiskelig geggamoja, och mitt blogginlägg var totalt oläsligt (oläsligare än vanligt med andra ord). Lite lagom upprörd över detta öppnade jag så min mail för att maila bloggplatsens support och påtala detta helgerån mot mitt ordflöde. Döm om min förvåning när EXAKT samma fenomen yppar sig där!? Jag fick prova tre gånger innan jag insåg att det faktiskt inte var en synvilla utan verkligen hände.


Så nu har jag öppnat gamla hederliga IE igen och si! då fungerar det. Intressant nog så fungerar INGET i Eldräv utom Facebook, trots att jag de facto vet att jag både bloggat och mailat efter jag installerat Eldräven - så vad har hänt? Tips och förslag mottages tacksam, främst på hur jag ska kunna komma tillrätta med det här och slippa ha två webbläsare öppna. Jag blir tillräckligt förvirrad av att ha två flikar i samma läsare öppna liksom....


...och vad jag EGENTLIGEN skulle skriva i det här inlägget var att nu har jag glömt vad det ursprungligen var jag tänkte blogga om :)

 
 
Ingen bild

Farbror Barbro

25 november 2012 12:10

Förvirringen blir mindre om du använder en tredje webbläsare! Google chrome e klart bättre än ovan nämnda läsare kan jag tycka. O anledningen till att det helt plötsligt kastas om bokstäver torde stavas datorer. Har ännu inte träffat på ett dataproblem som inte har kunnat härledas just till datorer. O uttalet av datorer ska vara klart hånfullt och gärna med en fnysning på slutet. Funkar kanon för mig iaf.

Catten

25 november 2012 21:33

Hmm...det får mig att återkomma till min gamla tes: Datorer ska vara som karlar, bara att sätta på och så ska de funka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards