Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Vad är det jag inte förstår?

Av Catten - 23 november 2011 17:59

Idag hade jag ett riktigt bra medarbetarsamtal med min chef. Riktigt bra för att han verkligen lyssnade och tog till sig det jag pratade om. En av de saker jag pratade om är den mindre trevliga stäming som vi för tillfället har i vårt arbetslag. Chefen undrade om jag trodde att alla upplevde det så och jag sa att det tvivlar jag på, jag vet speciellt en kollega som skulle förneka det in i döden om hon måste - enligt henne så fixar vi allt, allt löser sig, allt ordnar sig = allt är bara finemang. Jag berättade vissa väl valda delar om samtal jag deltagit i och diskussioner jag åhört. En av de sakerna som gör att vi har dålig stämning - sa jag - är det faktum att det pratas så mycket bakom ryggen på varandra.


Efter samtalet med chefen frågade en annan kollega hur samtalet varit och jag berättade då för henne vad jag sagt om stämningen, pratat bakom ryggen och hon höll med mig om att sådant snack är fruktansvärt jobbigt och att vi måste sluta med det och ha en öppen dialog istället. Nån timme senare går jag förbi en halvöppen dörr och vad får jag höra...Jo kollegan som jag anförtrott mig åt som berättar för den förnekande kollegan att jag upplever att vi har dålig stämning, varpå hon naturligtvis genast får till svar att det har vi väl inte alls, hur kan jag uppleva det så?


Jaaa...HUR kan jag uppleva det så?


*suckar*

 
 
Selma

Selma

28 november 2011 15:39

Så trött man kan bli på sådant.

http://frunatmaken.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards