Alla inlägg den 1 november 2011

Av Catten - 1 november 2011 18:11

var det det där med integritet och självkännedom igen.....


eller kanske snarare om hur elak en Catt får vara?


För idag såg jag bilder på Facebook. Riktigt, riktigt osnygga bilder. Bilder där personerna det handlar om definitvit inte var till sin fördel. Missförstå mig rätt - jag tillhör verkligen inte dem som anser att utseendet är det viktigaste i världen men ändå...om man vill visa folk bilder från ett mycket speciellt tillfälle - vill man då inte att bilderna ska vara bra? Både ur bildkvalitetssuynpunkt och ur motivsynpunkt?


Det här var dåligt tagna bilder, oskarpa och dåligt komponerade, där motiven/personerna såg ut att ha en RIKTIGT dålig dag. Hålögda, bleka, slarvigt klädda i oklädsamma och illasittande persedlar. Hängiga hållningar, putande magar, grinande ansikten och fåniga miner.


Nä jag vet inte......men om jag publicerar bilder på mig någonstans, oavsett var och för vems ögon de är ägnade så vill jag nog att det ska visa en något mer tillfixad verklighet än så.... Utan PhotoShop och retushering såklart, bara genom att se till att få så bra vinklar, hållning och färg/klädval som möjligt så kan man uppnå goda resultat.


Vad säger ni andra - är jag ensam om att känna att jag helst vill visa mig från min bästa sida?

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards