Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Lite övergiven

Av Catten - 5 september 2011 19:36

känner jag mig allt...och  - på mammors (föräldrars?) vis -  bitvis maktlös.


Ängelen åkte till pojkvännen i torsdags eftermiddag f.v.b till Finlad, en utbytesresa med klassen och hon ska stanna borta till söndag. Trots rätt omfattande planering och trots att hon faktiskt gärna ville åka blev det en hel massa tårar inför avresan. Efter kompromissen om att få åka till pojkvännen några dagar innan, mot HELIGT löfte att inte banga på avresedagen gav hon sig iväg.


Igår ringde hon hem, från Göta Kanal, för att berätta att so far var allting bra. I morse fick jag sms att de anlänt till Finland.  I eftermiddags ringde hon hem, pratade i två minuter och började sedan gråta. Killen som hon och vännerna S och D bor hos är alls inte social, han hade dumpat dem hos en av de finska kamraterna och sedan gått iväg till andra kompisar med uppmaningen till dem att "ring när ni vill hem".


Det är inte mycket en mamma i Sverige kan göra åt det - även om jag vill så det värker. Och ja, jag vet att hon är gammal nog, att hon kan klara det osv osv osv...men icke desto mindre är hon min minsting, min bäbis och det är SVÅRT att släppa taget. Speciellt när det varit "hon och jag mot världen" utan stöttning, eller ens intresse, från pappan/Exet så länge....men hon överlever, liksom jag kommer att göra.


Dessutom åkte Älskot med jobbet till Ungern tidigt i fredagsmorse bland annat för att titta på VM-kvalmatchen och den gick ju...sådär! Jag gläds med honom att få ha suttit där på Ferenc Puskasstadion och allt annat han och de andra har hittat på men det är nog sant som det sägs; att längtan växer med avståndet. Avståndet och det faktum att vi inte har kunnat pratas vid varenda dag som vi gjort nu i dryga två år (med två eller tre undantag) har gjort mig sjuuuuukt längtig efter honom. Men inatt kommer han hem, äntligen får jag höra hans röst igen!


Sen ska jag "bara" överleva resten av veckan innan vi får ses igen. Kan det bli fredag snart, tack!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards