Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Torka

Av Catten - 10 juli 2011 20:22

har det varit ett tag här på bloggen - och reell torka är det ute i verkligheten. Den är en bidragande orsak till bloggtorkan, jag har nämligen gjort min första vecka på sommarjobbet/kyrkogården och det är inte ett understatement att säga att jag slitit häcken av mig....jag vattnar tre av veckans fem dagar.


Tursamt nog är det inte enbart jag som har konstaterat att det lämnats en hel del arbetsuppgifter åt mig, både den gode herden T och kyrkonämndens ordförande K har varit ut och pratat med mig om det faktum och uppmanat mig att "inte slita ihjäl mig" samt sagt att "ingen kan begära att du ska komma hit i åtta veckor och styra upp det som försummats under resten av året". Ja,JAG visste ju sedan tidigare att mycket åvilar mig - men det var faktiskt en lättnad att höra att de två "högsta hönsen" också är medvetna om det...


Så måste jag ju också inflika att de där kilometrarna jag cyklar inte alls blir 5-6 ToR som jag trodde, kära A mätte upp dem åt mig med bilen igår - på gott och ont - och kom fram till att ENKEL resa är det från min altan till kyrkans parkeringsplats exakt fem kilometer. Så...jag vet inte om jag blev tokstolt eller dödstrött av att få veta att jag cyklar en mil om dagen, och jobbar fysiskt åtta timmar därtill?


Men jag behöver det! Främst ekonomiskt, men naturligtvis även motionen...för idag var vi och firade min mors födelsedag och självklart har födelsedagsbarnet/värdinnan rätt att välja vad hon vill bjuda på - men sex sorters kakor och två olika tårtor vill jag liksom inte ska ingå i min dagsmeny? Till det kommer ju det faktum att hon fortsätter att resonera som så att "äter ni inte upp det jag bjuder på så tycker ni inte om mig". Så jag åt två kakor, och en miiiiinimal bit marängtårta (eller rättare sagt så åt jag de underbara gula hallonen som låg på tårtan och en bisseliten klick grädde) och fick såklart kritik för det. Men jag har vuxit ifrån att ta åt mig och äter numera det JAG vill, så får hon tolka det som HON vill.


Min StoraSyster dök upp också...vi som inte har setts sedan sommaren -09 nångån om jag minns rätt...eller kan det vara ännu längre sedan? Anyhoo så gick det bra, vi lyckades vara trevliga mot varandra när vi kallpratade som folk som råkat träffas hos gemensamma bekanta. Hennes man misslyckas som vanligt skändligen med vanligt hyfs, någon social kompetens har han fortfarande inte lyckats tillägna sig och tycker fortfarande att han och hans är det allena saliggörande. Tack och lov är han lätt att ignorera..  


Och imorgon är det allvar igen - men också glädje och gamman - Älskot har semester och kommer för att tillbringa första veckan av den hos mig - så nu lär det bli en veckas bloggbrist igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards