Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Så var det gjort!

Av Catten - 26 april 2010 11:13


Det stora 100-årsfirandet alltså.


Efter allt hårt slit med att sätta stämmor, pauser, fraseringar, rytmer och tempon, planera programmet, beställa utmörkelser, ragga presskontakter, anonnsera, beställa meny och kokerska till supén, hämta blommor och skriva tal så har vi nu äntligen firat av Skatelövs sångkör. Att säga att det blev en minnesvärd konsert är en klar underdrift och jag hoppas att publiken (kyrkan var f.ö så gott som fullsatt) hade MINST lika kul som vi sångare hade!


  

(bild från http://www.sveriges-ksf.se)

Vi delade ut körutmärkelser till de som varit körsångare i 5 och 10 år, samt en flaska champange till en väldigt speciell medlem som sjungit i kören sedan 1946 - slå det ni som kan! Efter konserten - som hyllades med stående ovationer   

avåt vi en trerätters supé interfolierad med tal, musik och allsång och jag är såååå himla nöjd med hela den låååånga dagen.


För lång blev den!


Efter supén åkte nämligen Hjärtat, jag, P19 och Ängelen vidare till http://www.klubbkalabalik.se/ för att lyssna på Hjärtats bror och hans band http://www.visiontalk.se/ som hade spelning på kvällen:



           

Rickard                      Alex                    Krille



 tillsammans med http://www.myspace.com/sparkamig :

 



Det blev också minnesvärt av flera olika anledningar, bra musik först och främst naturligtvis men också tack vara alla intressanta människor som var där och för att P19 efter några öl deklarerade att han var SÅ LYCKLIG! Vi var hemma framemot 3-tiden på morgonen och då kändes det med all önskvärd tydlighet att den här Catten inte är 20 år längre....


Men en TOPPENDAG var det och värd vartenda tröttöga jag hade under gårdagen....

 
 
Mia

Mia

26 april 2010 12:02

Oj jisses vad du slitit!
Jag har abolut funderat på att föreläsa, men jag vet inte riktigt hur jag ksa gå vidare med funderingarna, men många tankar finns det....den som lever få se :)
Visst är det lite hårt när man blir påmind om att ungdommen inte varar för evigt, fast åh andra sidan så är jag jäkligt glad att inte alla problem nu är lika dramatiska som när man var 15...hua

http://viggosmamma.bloggplatsen.se

 
Selma

Selma

26 april 2010 19:35

Det är så roligt att sjunga. Det verkar dessutom som att de flesta körer har hemskt kul ihop.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
Yasha

Yasha

26 april 2010 20:08

Ojojoj, jag blir trött bara av att läsa. Härligt att det blev så lyckat. *glad* Men... hur kommer det sig att man tror att man kan parta som om man ff var ung och tålig, när kroppen somnar långt innan man hunnit hem?!? *haha*

http://medelaldersochtjockastpamitten.blogspot.com

 
T

T

26 april 2010 21:33

Mycket mycket trevligt var det ,jag blev väldans imponerad av köruppvisningen (du var ju så klart bäst) en kanonhelg som jag räknar inleddes redan på onsdagen när du kom ner och förgyllde min lilla by .
Då blev jag Lycklig även utan öl =)

http://catten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Catten

27 april 2010 11:43

Håller med dig Mia - tonåring vill jag ALDRIG vara igen, men lite mer partyork hade inte varit fel!

Det har vi Selma, ibland känns det motigt men körsång frigör endorfiner så jag går alltid från en körövning lite "kickad" =)

Tack och lov var jag vaken tills jag kom hem Yasha (extra mycket bra var det eftersom det var jag som var taxi) men dagen efter var det inte mycket med denna kvinnan...*L*

Har vi så fullständigt gått upp i varandra Hjärtat, att du numera kommenterar som mig - eller är det helt enkelt på något underligt vis så att jag glömmer logga ut när jag varit och krafsat på din dator? ;-)

 
GladaKatarina

GladaKatarina

27 april 2010 21:40

YAAAAAAAAAAAAYYYYYYYY, vilken toppendag!!! GRATTIS, dubbelt upp! :-D :-D :-D :-D :-D :-D Bra jobbat!!!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards