Direktlänk till inlägg 25 oktober 2008

Appselut skitkul

Av Catten - 25 oktober 2008 17:03

var det ju inte direkt att bli väckt av telefonen klockan tre minuter över åtta i morse när jag VÄLDIGT bestämt hade sagt "inte före åtta".....Men det kostar att ligga på topp sägs det och låg var ju just vad jag gjorde, men mer på söta örat än på topp!? Kunde jag somna om sen då - nej, nähä, icke, inte en chans! "Carpe kudden" skall hädanefter vara mitt slagord och till yttermera visso skall mobilen förvaras utom hörhåll på helgmorgnarna. Så de så!


Men fördelen med att vakna och stiga upp så där tidigt är ju att jag får bra mycket mera helg..........och det behöver jag kan jag säga. Festen jag hade tänkt att gå på ikväll avbokade jag med omedelbar verkan när jag fick veta att ett visst oönskat element skulle gå dit, så det blir ingen dans på borden denna lördagen heller! Ängelen deppar för hennes pojkvän är sjuk och inte varken kan besöka eller besökas så förmodligen ska vi deppa och hetskolla på tv-såpor tillsammans, det vill säga om vi överlever det akut förestående besöket av mina föräldrar som i skrivande stund är på väg hit från sin utflykt till Glimåkra med vävstolstillverkning och därmed hörande pruttilutter och fissedurer.


Vad jag önskar mig just nu är en absurt stor godispåse med choklad och lakrits i, en film som inte är läskig och en gosig filt att vira in mig i. Alternativet (som helt klart inte är något alternativ den här helgen) är att dricka mig asplakat på billigt rödvin och vara ohämmad och lössläppt på ett dansgolv - men det tyar jag banne mig inte! Glöm nu inte att ställa om klockan innan ni går och nattar er ikväll - fast jag vet inte om det är framåt eller tillbaka, om man vinner en timme eller förlorar en - och eftersom jag inte har ett endaste dugg att passa imorgon så bryr jag mig inte heller ett spår utan litar på att jag nån gång under dagen råkar få syn på en klocka som är omställd korrekt så jag får en hum om tiden.......


Nu ska jag släpa min hydda ut i köket och krafsa i den alldeles för otämjda hårmanen i funderingar på vad man erbjuder som "kvällsfika" till skåneresenärer - en slät kopp kaffe kommer väl knappast på fråga?


Happy slow helg på er........*köss där det känns*



 
 
Ingen bild

M

25 oktober 2008 19:45

Man ställer tillbaka klockan en timme. Det är alltså årets längsta helg! Du får sova en timme längre inatt, utan att det märks liksom. Bra va? Du som behövde längre helg, ibland får man det man önskar. : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards