Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Catten - 9 oktober 2008 19:45

Så fort jag känner att "nu har jag ingen ork för det där med bloggande längre"  så tvärvänder det och en massa saker som jag bara MÅSTE skriva om bubblar runt.....


Förmodligen har jag någon gång i förhistoren nämnt att jag beslutat mig för att sjunga lite mer? Det blev mycket mer......Från att vara med i Skatelövskören till att gå med i en (än så länge odöpt) gospelkör, samt hoppa med på "Badrumssångarna" och slutligen klutta till med Vislanda kyrkokör. Det innebär sång tisdag, onsdag och 2 X torsdag. Samt att Ängelen äntligen äntligen fick börja spela bas hos vår regionala musikmästare efter ett års väntetid. Vilken dag tror ni? Torsdag så klart! Jag far som en råtta i en potta.....Att hennes far har ledig dag på torsdagar spelar ingen roll alls, det är jag som har ordnat med speltiden och då får jag se till att hon kommer dit.


Dessutom blev jag igår ombedd/uppmanad att ta ut MINST en sång att sjunga solo på Luciakonserten samt idag tillfrågad om jag inte möjligtvis ville sitta med i styrelsen i Allbo Körförbund. När det regnar manna har den fattige ingen sked. Eller, som jag brukar säga: I mitt liv är allt antingen hönsskit eller äggakaka och det gäller det mesta: jobb, karlar, hobbies,fester you name it. Det är ALLTID antingen eller - öken eller ösregn - kalla det vad man vill men det är lite underligt?


Imorgon ska jag på höstfest, på lördag ska jag till V-sång och först organisera i Å:s pappers(in)samling - sen gå på Thaiafton som den lokala restauratören ordnar till förmån för det barnhem i Thailand där hon växte upp och på söndag ska jag sjunga på två ställen samt försöka klämma in en tvättid eftersom det börjer bli sorgligt tomt i den låda där jag vanligtvis förvarar underkläder och de fåtaliga strumpor jag äger. Med tanke på vädret de senaste dagarna har strumpbehovet ökat och.....nej, jag säger inte mer. Ni får själva räkna ut i vilket skick mina strumpor är efter en dag i spiktrampsstålhättegummistövlarna *suckar*


Med tanke på hur lite torrt det brukar gå till på ALLA evenemang i V-sång är jag inte helt säker på att sjungandet blir totototototoppen......Men vaffan, lev hårt, dö medelålders och bli ett härjat lik!=)


Klagar jag?



Ja, en aning!



Men du väljer själv om du vill läsa eller inte ;-)



Av Catten - 9 oktober 2008 15:05

om min död är betydligt överdrivet.


Att inläggen här tunnar ut, både i frekvens och innehåll beror inte på dig, eller dig eller dig. Inte något du sagt eller gjort, inte på någons kommentarer eller avsaknad av kommentarer. Det beror på mig - på min bristande lust att skriva ned och urskiljningslöst sprida mina tankar och upplevelser. Men jag vet - jag har sagt förut att jag ska sluta skriva och sen gjort tre inlägg på en dag senare samma vecka - jag är inte helt konsekvent! *S*


Anyway - lite svammel då och då lär det nock bli i allafall, eftersom ni är så rara och läser mitt svammel! =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards