Direktlänk till inlägg 21 augusti 2007

Vankelmod och tveksamheter

Av Catten - 21 augusti 2007 17:05

Det är inte det att jag inte vill - frågan är snarare hur jag ska våga?


Jag har tillbringat 14 tuffa månader med att bygga upp ett JAG, ett begynnande jag åtminstone: Det har varit en hel del arbete med "utbrändhet", skilsmässa, flytt och allt vad detta fört med sig. Jag har samtalterapeutats, stresshanteringskursats, Samverkansprojektats, arbetsrehabiliterats och tillbringat oändliga timmar med att fundera över vem JAG är, vad JAG vill med mig nu....med eget ansvar för mitt liv efter tjugo år i nån slags tvåsamhet!


Jag var tillbaka på fötter, rätt hyfsat - hade koll på mina känslor och tankar, kände mig tillrätta i min nya lägenhet i min nya lilla by, arbetslös/sjukskriven visserligen men med rätt bra koll på vad jag kunde och ville göra framöver. Ensam, visst - men trygg i situationen.


Så dök DU upp. Som nån slags virvelvind drog du in i mitt liv och förändrade alla premisser. Du var så självklar i din vilja och dina tankar och virvlade mig med dig.......Hur kunde jag stå emot? Kan jag stå emot? VILL jag ens det? På kort tid har vi kommit varandra nära, så nära som jag knappast tror att jag nånsin stått någon annan vuxen människa. Otroligt nog........


Jag ville ju faktiskt inte det här. Eller, jag hade inte planerat in nån som dig  mitt liv och jag vet inte hur det här ska fortsätta. Jag vill att det ska fortsätta, men hur ska jag våga? Redan den kontakt vi har har ställt min tillvaro på ända och om jag släpper dig ännu närmre inpå, vad händer då? Vart tar det JAG som jag beslutat mig för att fokusera på vägen? Men hur kan jag släppa dig, när jag tänker på dig lika ofta som det sägs att män tänker på sex, dvs ungefär var sjätte minut?


Det sägs att man inte ska ångra det man gjort, utan bara det man INTE gjort, och en viss sanning ligger det ju i det uttrycket, men frågan är om det verkligen gäller mig.....*rodnar*. Ett av mina största "fel" som slogs fast under allt kursande jag gjort var mitt extrema kontrollbehov och det spelar in här - hade jag VETAT och ensam kunnat styra över situationen hade det inte funnits någon tvekan, men hade jag ensam styrt så hade ju det här aldrig hänt. Hur länge står du ut med mitt vankelmod och mina tveksamheter?


Ännu större är frågan när jag ska kunna våga säga allt det jag funderar på, för säga det måste jag - SNART, innan jag går sönder! Vem sa att det skulle vara lätt att leva? Och varför är jag en sån feg liten skit.........

 
 
Birdie

Birdie

22 augusti 2007 13:33

Men?! Är det MIN Catt som hittat hit? ;)
Tror för övrigt inte ALLS att du är en feg liten skit, bara en klok och lagom eftertänksam människa. Men att få ur sig det man känner att man måste säga är aldrig fel - so go for it :)

http://www.birdie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards