Direktlänk till inlägg 15 augusti 2007

Total Cattastrof!

Av Catten - 15 augusti 2007 12:40

Ja, det är vad jag är...en vandrande ekonomisk katastrof!


Idag rasslade det till i brevinkastet och på den sönderklösta dörrmattan låg en bunt kuvert och såg hotfulla ut....inga personliga snigelmail inte, sådan får jag inte längre! Nästintill skälvande av fasa närmade jag mig dem, dröjande och avvaktande som om de skulle kunna hoppa upp och bita mig i hasorna. Det gjorde de inte. Däremot gav de mig nästintill en infarkt.


Förfallna räkningar är inget kul, men man ska göra rätt för sig, och det gör jag så gärna...när jag kan. På något vidunderligt vis har autogirot på min hyra inte gjorts, bredbandsräkningen har "kommit bort" och bensinen...ack ja, den sommarbensinen! En lite ljusglimt i eländet var det fjärde kuvertet med skatteåterbäringen: Inga många pengar, men precis lagom för att hyran skulle klaras av.


Jag förstår verkligen inte hur det kan bli så här, månad efter månad!? Inte för att min inkomst är så enorm, men nog borde den räcka till det väsentliga? Jag menar, det finns ju normer för existensminimum i det här landet...eller? Eller är det i själva verket så att det är JAG....kompetenta vuxna välutbildade intelligenta JAG som låter mina fattiga slantar rinna mellan fingrarna? Jo, så är det nog tyvärr. Varje månad drar jag förskräckt efter andan när jag ser kontoutdraget och tänker "Hur kunde det bli så här?" Det trista är ju att jag för det mesta inte ens vet vad jag gjort med pengarna, jag har inga fina smycken eller kläder, har inte fyllt min lägenhet med kapitalvaror...bara LEVT!


Det har alltid varit min livsfilosofi att man ska ha kul medan man lever, jag har inte haft sparade slantar på banken och frossat i nöjet med att se dem växa till sig, aktier och fonder är inget för mig. men dagar som idag, när jag funderar på om jag har något att stampa på, eller något att sälja...då önskar jag att jag någonstans skulle kunna hitta en undanstoppad peng. Det skulle räcka med några tusen, jag har inga stora krav!


Två "bakvägar" hade jag dock: informationen om min rätt att begära underhållsbidrag från Ängelns pappa, eftersom han tjänar så mycket mer än mig och den innestående semestern från jobbet jag är sjukskriven från.....

 NITLOTTER båda två, eftersom Ängeln bor växelvis hos oss så ska ingen betala något till den andre, och min semesterlön får jag ut när jag säger upp mig/blir uppsagd från jobbet =(


Jahopp...då kan jag räkna med att det är slut på "näthängandet" ganska så omgående, lånebilen kommer att stå stilla och mat, ja...det får väl ordna sig! Tro nu bara inte att jag skyller ifrån mig, jag VETmed skrämmande insikt att det är jag och bara jag själv som satt mig i den här situationen och att det är JAG som måste ta mig i kragen för att få rätsida på det hela....


Men med min fatalistiska och ganska oansvariga livssyn så gissar jag att situtationen kommer att upprepa sig..igen...och igen...och igen!!


Nähä...l8ters på er, jag har lite burkar att panta! *L*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards