Direktlänk till inlägg 29 juni 2017

Det börjar närma sig...

Av Catten - 29 juni 2017 17:33


Så, igår morse tackade jag via mail nej till det erbjudna uppdraget men hade när jag gick hem fortfarande inte fått något svar och helt ärligt: även om jag ansåg saken helt utagerad för min del så hade jag en del fjärilar i magen under resten av kvällen, och även i morse när jag loggade in - för tänk om den allra högste chefen tvingar mig? Jag kan ju verkligen inte arbetsvägra, det är ju grund för uppsägning.


Men i inkorgen läg ett mail med innebörden "tack för att du informerar, hoppas att du får en fin sommar" så et kändes chill. Lika chill var det när den närmaste chefen kallade in mig på arbetsrummet för att fråga, eftersom hen fått mail från sin chefskollega och jag helt enkelt berättade att jag inte skulle få kompensation för den kraftigt ökade arbetsbördan - han hade full förståelse för det och sa att vi skulle titta mer på min placering rent praktiskt till hösten men att han utan tvekan hade fultl behov av, och var nöjd med att jag finns tillgänglig på heltid då. Så, nu är det "bara" morgondagen också - och sen är det SEMESTER!!!!


I hela sex veckor faktiskt, och det ska bli så outsägligt skönt.


Jag har inte mycket planerat, första veckan kommer en kär vän och hälsar på - det ska bli enormt trevligt eftersom vi inte setts på några år och eentligen inte kommunicerat jättemycket heller eftersom jag så väldigt starkt ogillar att prata i telefon och hen har problem med värk i händer och fingrar vilket starkt försvårar kommunikation i skrift....men vi lyckas ändå finnas där för varandra ändå på något sätt   


Nån vecka efter det är det dags för altanbygge hos sonen, då kommer T och det ska tokjobbas. Svärdottern arbetar tydligen så jag har lovat att vara barnvakt, och med tanke på hur (hittills) lätthanterliga både barnbarnet och bonussyskonet varit så tror jag att det kan bli precis hur trevligt som helst.


Sen vet jag inte. Vila står som alltid högt på agendan, och att utflykta lite lagom.....ska "bara" hitta folk som kan/vill/orkar utflykta med mig, för jag har så sörens svårt att komma iväg på egen hand   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards