Direktlänk till inlägg 25 juni 2017

Äntligen...

Av Catten - 25 juni 2017 11:12


är helgen över   


Nädå, den har inte varit speciellt plågsam, bara lite. Alltid det där med "vad ska jag göra/vara/med vem" som uppstår för sådan som mig, som inte lyckats skapa varaktiga vare sig relationer eller traditioner. Så jag "firade" midsommar ensam hemma - på gott och ont. Det har varit så himla mycket på sista tiden att jag är konstant trött så att ha en dag hemma i soffan var faktiskt inte alls så dumt. Misommardagen tillbringade jag med en av de där vännerna som jag varit så irriterad på för att hen aldrig hör av sig, och vi hade ett bra snack om hur det har varit, och hur vi vill ha det i framtiden.


Igår köpte jag mig också en ny mobil, jag har väl tydligen lyckats radera nån väsentlig fil på min gamla så den har knäppat sig ett tag - så jag kollade runt efter en så billig som möjligt, jag har ju inte så stora behov. Hittade en som fanns till samma låga (799:-) pris i två olika butiker, tänkte åka till den ena men kom på att de hade stängt, så jag åkte till den andra och när personalen efter många om och men "den är ju ingen storsäljare direkt" hittade den så visade det sig att den var nedsatt till 499:- !!!


Så nu är det "bara" resten kvar, dvs att försöka få över alla viktigheter från den gamla mobilen till den nya. Jag har lyckats med att flytta över alla bilder, och alla kontakter till SD-kortet och jag har fattat att mina messengerkonvos finns kva på messenger men det finns en del sms som jag skulle vilja spara, jag spelar ett spel som jag helst inte vill börja om från noll på och jag lyckas inte connecta till min FB trots att jag gör EXAKT som jag ska och det finns kalenderhändelser som jag gärna hade velat få med mig till den nya mobilen....kanske egentligen inga svåra saker (tror jag, jag VET ju verkligen inte) men det är en sådan där sak som jag känner att jag inte HAR TÅLAMOD   att hålla på att pilla med längre. Märkligt, för det är en sån sak som jag skulle ha älskat att ta tag i för några år sedan...men jag antar att det finns saker som förändras.


På samma sätt finns det tydligen saker som inte förändras - när jag fyllde mina jämna i våras fick jag en numerologisk tolkning av en kollega trots att hon vet att jag "inte tror på sånt" (sagt med glimten i ögat, då hon är väldigt andlig och jag är väldigt kristen och vi har vääääligt mycket gemensamma tankar och funderingar) och visst läste jag den när jag fick den, med ett litet (o)roat leeende, och sedan lade jag undan den i en låda i tanke att läsa den noggrannare längre fram.


Det har jag gjort nu och det var väldigt mycket som jag kände igen, höll med om och tja.....mycket av det som stod där vet jag om - frågan är nu "bara" vad jag ska göra med en sådan vetskap? För som med så mycket annat i livet är det inte att komma till vetskap/insikt som är det svåra - utan att gå vidare därifrån och bearbeta de insikter som en har fått. Nåväl, det kanske är det som ska vara min uppgift under semestern?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards