Direktlänk till inlägg 10 juni 2017

I denna ljuva

Av Catten - 10 juni 2017 11:49


höst?


Jag är ytterligt besviken på vädret måste jag säga. Inte för att jag hade planerat en rad mysiga utflykter till diverse charmiga platser men tillräckligt mycket sol&värme för att kunna hänga på balkongen kan en väl minst förvänta sig!?!? Men, det är väl förmodligen ytterligare en sak som jag får lägga i "glöm det för du kan ändå inte göra något åt det" - lådan och gå vidare.


Det där med att gå vidare avhandlades i gårkväll (och natt) när jag hade vänner på besök - utöver att äta och dricka gott hade vi också en hel del goda samtal. Så många ämnen och så intressanta åsikter, och en hel del skratt också - precis så som jag vill ha mina kvällar    Det var en så trevlig kväll att den är väl värd tröttheten idag, och ontet i kroppen efter att ha legat/sovit lite för länge men det blir verkligen inga stordåd idag.


Lördagar brukar jag använda till att stillsamt utforska Erikshjälpens utbud, kanske ta en frunch på något att stadens kaffeställen, och när tillfälle ges också inspektera stadsloppisen längs Esplanaden men idag har jag dels sovit länge och dels floofat omkring här hemma i väldigt sakta mak och det känns helt rätt. Utöver det kommer det faktum att jag typ har VRÄKT ut pengar sedan senaste lönen så....jag ska nog försöka använda resten till det jag verkligen behöver...


För intressant nog har jag inte fått ut den där löne"förhöjningen" retroaktivt ännu, och jag har inte heller fått något besked från min chef om hur det blir med min anställning och det påslag jag begärde. Däremot har jag fått veta att det ska anställas en person med adekvat utbildning och kompetens för att stärka upp arbetslaget och utöka vår kompetens. Detta är ju ett led i det som jag både privat och i min fackliga roll har tjatat massor om i alla olika forum och nu verkar det ju som om det har haft effekt, trevligt nog hade vi - samma dag som annonsen lades ut - två meriterade sökande!


Nackdelen i detta - för en sådan finns såklart också - är att två av mina kollegor nu får förändrade arbetsuppgifter som innebär att de typ "sjunker i rang" och att det är mitt "fel". Att felet egentligen ligger i att de från första början gavs/tilläts ta positioner som de inte har vare sig utbildning eller kompetens för är något de helst inte vill erkänna, eller ens att de skulle vara mindre lämpliga för det de gör...såklart, och då är det betydligt enklare att lägga skulden på mig. Men det kan jag (också) ta, eftersom det kvalitetssäkrar vår verksamhet och utvecklar oss alla och innebär något positivt i långa loppet. Inte så att det här är inkomptetenta personer - tvärtom, men de ska arbeta med det som de KAN och gör så himla bra, och ursprungligen är anställda för - vilket ju borde gälla oss alla.


Utöver detta, och samtalet min kollega hade som jag nämnde i förra inlägget, har jag också inspirerat ytterligare en kollega att ta initiativ (vilket hen egentligen inte skulle behöva) till att få besked om huruvida hens anställning kommer att förlängas, vad den då isåfall ska innehålla för arbetsuppgifter (hen är ytterligare en av oss som anställts för en sak, och som i realiteten utför helt andra uppgifter) samt att hen isåfall vill ha adekvat lön för det arbete hen faktiskt utför. Det är lite storm i vårt lilla vattenglas, och det tror jag är både bra och utvecklande - även om det är jobbigt i processen...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards