Direktlänk till inlägg 7 juni 2017

You spin me...

Av Catten - 7 juni 2017 21:53


Det händer så mycket hela tiden att jag inte riktigt orkar, och hinner skriva....eller ja, främst orkar. Min senaste superkraft verkar vara att somna i soffan framåt halv åtta, sova en halvtimme och sen vara halvt medvetslös, men inte sova-trött....värdelöst, I tell ya!


Men jag har kommit fram till en hel massa saker de här dagarna, saker som känns bra att ha konstaterat och som jag ska försöka ha med mig.


En sak som jag har haft svårt för i hela mitt liv är att hävda mig, att stå upp för mig själv och kräva min rätt och mitt värde. Råkade i ett dilemma med ena sonen och svärdottern på grund av det, då de hävdade en ståndpunkt som sonen i själva verket helt enkelt har ärvt av sin far - och något som faktiskt inte är sant. Några dagar senare var jag på bio med Ängelen och hennes vän och då bad jag upprepade gånger om ursäkt för mig själv varpå vännen ifrågasatte detta och jag fick tänka till. I söndags var jag på utflykt med andra sonen + familj och kände hur blodsockret sjönk i rasande takt, påtalade att jag behövde äta NU och fick omedelbart medhåll från sonen. Då insåg jag hur påverkad jag är av de dryga tjugo åren med Exet, år då han alltid pustade, stånkade och suckade över hur jobbig jag var som hade egna behov och önskemål - men hur självklart det är att jag faktiskt har dem!


Så i måndags när jag samlat tillräckligt mycket frustration, kränkthet och slutligen också mod gick jag till min tredje chef, den som är tilltänkt att bli min chef på halvtid efter semetern och påtalade det orimliga i att jag utför ett uppdrag och avlönas för ett annat, påvisade och jämförde med kollegor med samma uppdrag och helt andra lönenivåer osv. Hen blev uppriktigt fundersam över sakernas tillstånd och vi hade ett riktigt bra samtal, samt att hen lovade att titta närmare på det här. Det dröjde inte länge innan hen hörde av sig med ett förslag som jag nu har lagt ett motbud på och så får vi se var det slutar.....


Samt att i tisdags när LilleFar och jag åkte på utflykt med T, som kaxigt lovade att bjuda på fika men stod utan kontanter när det var dags att betala, så erbjöd jag mig inte att lösa det trots att jag faktiskt hade tillräckligt med cash - åker du långt ut på vischan KAN du inte räkna med att personer som är närmare Döden än 80 har vare sig kortläsare eller swish hemma på gården...för jag vägrar att curla vuxna människor, jag tänker göra så lite emotional labour som möjligt framöver. Nu står jag upp för mig själv och så får andra stå upp för sig själva!


Utom LilleFar. Morsan, som ju alltid har varit mest intresserad av sig själv, har blivit mer och mer udda ju äldre hon har blivit och i bilen på väg hem lyfte jag saken - och det visar sig tyvärr att jag har rätt i min upplevelse att hon har blivit rejält förvirrad, och även aggressiv och fruktansvärt elak. Något som vi alltför skrämmande väl  känner igen från mormors eskalerande demens. Frågan är "bara" - hur kan vi ta tag i det här? Har du tips så får du mer än gärna komma med dem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards