Alla inlägg den 14 april 2016

Av Catten - 14 april 2016 17:54


Det här med att flytta, det börjar bli något jag är (alldeles för) van vid - det är som att packa, packa upp och allmänt leva i kappsäck har blivit min livsstil på något o-valt sätt....både privat och i yrkeslivet.


Minnegoda läsare kanske kommer ihåg att något av det sista jag gjorde innan jag gick på tjänstledighet var att packa, då hela arbetplatsen skulle flytta efter en lång och hård strid. Så, jag var med om striden (som både arbetsplats- och skyddsombud) och nedpackning men "slapp" uppackning. Intressant nog blev det samma visa på det jobb jag tog under tjänstledigheten - jag fick tillbringa sista veckan innan jul med att packa ned, och första veckan efter trettonhelgen med att packa upp en hel verksamhet. Och när jag kom tillbaka efter min tjänstledighet fick jag ju packa upp de tillhörigheter som jag hållit nedpackade under min bortavaro....


Och så igår, återigen efter många turer - men tack och lov inga strider den här gången - var vi och tittade på en ny tänkbar och för ändamålet oerhört mycket mer lämplig lokal för vår verksamhet. Fräscht, trevligt och lättillgängligt - tydligen ska inga kostnader skys heller! Det "enda" lilla smolket är att för närvarande är inte hela ytan tillgänglig vilket innebär att bara en del av vår verksamhet kan flytta in - å andra sidan kan den delen flytta ganska omgående vilket skulle ge andrum (usch, vilket skämmigt ord det har blivit!) och arbetsro åt både den delen som flyttar, och till den delen som blir kvar.


Nackdelen är dels att vi inte kan få klara besked om när resterande lokaler blir lediga för inflytt, och dels att det blir komplicerat för de av kollegorna som arbetar på bägge enheterna (som tex jag) att förflytta sig emellan utan att för mycket effektiv arbetstid förspills. Men det, som så mycket annat, är en ledningsfråga och ledningen såg fullständigt glädjestrålande ut under förhandsvisningen igår så säger nu bara ekonomin ja så...tja, då kan det vara dags att packa och flytta igen. Funderar på att skaffa mig en sådan där traditionsenlig vagn med tillhörande dragdjur och börja förflytta mig mellan byarna i kommunen för uppsökande verksamhet istället   


Jaja, jag säger som min kollega MOK: "Den här flytten tror jag på när vi gör den" eller som andra kollengan: "Jag är negativ av naturen, jag ropar inte hej". Men......väldigt fina och lämpliga lokaler var det, så jag tänker iallfall tillåta mig att hoppas, även om det är satikens så jobbigt att flyttpacka!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards