Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Semester!

Av Catten - 31 juli 2011 21:31

Ja, jag lyckades ju - tack vare Ängelens benägna bistånd vad gäller arbetsinsats och lille H:s godvilja som arbetsledare - skaka fram en veckas semester. En HEL vecka!!!


Den har varit sjukt bra. Främst för att jag fick spendera den med Älskot. Vi har varken tokaktiverat oss eller varit totalavkopplade utan haft en bra blandning - men det allra bästa har ändå varit det att få vara tillsammans. Vi är det alldeles för lite nämligen tycker jag.....det blir ju så i distansförhållanden och helgerna blir sjukt korta när man måste lägga ett par timmar i restid i varje riktning och så dessutom ska den som åker ifrån försöka hinna med en del av de där "hemmamåstena" innan det är måndag morgon och jobbaredags igen....


En gång i tiden dvs i singelskapets begynnelse tyckte jag att särboskap måste vara himmelriket - det bästa av allting liksom. En älskling att träffa när man ville det och så ett eget boende där man i frid och ro kunde odla sina egna olater ostört. Jag är inte så säker på det längre ska jag ärligt säga - idag när Älskot åkt hem efter 8 dagars intensiv närvaro så känns det som om det absolut enda rätta är att alltid få ha det så.


Sen är det ju "bara" det där praktiska liksom, med ungar, jobb, vänner, boende. Tja - det vill säga allt det som är resten av livet........

 
 
Selma

Selma

1 augusti 2011 11:21

Det där med för lite tid känner jag alltför väl igen. Distansförhållanden är tuffa.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
Ingen bild

T

1 augusti 2011 15:30

Ja du mitt hjärta ,det var inte lätt o vare sej lämna dej eller försöka sova själv utan din kropp mot min ,vi får lägga in lite planerade sjukskrivningar så det blir fler såna här extremtrevliga veckobesök.
Du finns ständigt i mina tankar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards