Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Bizznizz as usual

Av Catten - 4 juli 2011 18:30

Jag har haft en sådan otrolig tur att jag nästan fått överdosera på Älskot =)


Eftersom jag var arbetslös/hade semester blev jag kvar i LillaByn vid Havet i några dagar - sen hann det kanppt bli vardag innan det blev helg igen och han kom hit....fast jag övergav honom svekfullt, inte riktigt med avsikt utan på grund av att teflonminnet slagit till och halkat bort det faktum att jag skulle medverka på en Helgmålsbön på lördagskvällen. Därtill kom att exet hastigt och lustigt har bestämt sig för att trots allt flytta ihop med sin blivande hustru och därför totaltömma FallfärdigaRucklet på allt dess innehåll.


Det skulle naturligtvis göras när det passade honom och det gjorde det såklart i helgen. Vad har jag med det att göra frågar naturligtvis vän av ordning. Ptja, egentligen ingenting - men när han deklarerar att "inte en pryl" ska med honom i flytten utan allt som blir kvar efter att sönerna plockat till sig får antingen jag ta, eller så ska det kastas - ja då vaknar smålänningen i mig.


Och sentimentaliteten såklart. Inte för att jag varken behöver eller vill ha några mer/fler minnen av exet än de jag på gott och ont har - utan för att jag i färskt minne fortfarande gruvar över det faktum att han för inte så länge sedan tog hem inte mindre än tre containrar och fyllde dem med våra ungars barndom - och de få spillror som alltså fanns kvar av detta ville jag försöka bevara.


Inte heller ska jag sticka under stol med att det finns (fanns) saker i huset som jag helt klart är spekulant på. Man kastar ju inte en ny torkvinda när jag inte har någon tex? Vad jag inte tagit med i beräkningen var att det tydligen visst fanns saker som både exet och blivande hustrun ville ha med sig - de måste bara diskuteeeeeera det först.


Jag ska inte gå in på detaljer - men jag kan kort och koncist konstatera att ingen av dem lider av stress.....men nu är Rucklet strippat och framstår i all sin icke-glans som det totala ruckel det faktiskt är. Jag vet inte vem som skulle kunna intressera sig för att köpa det, får jag gissa så är det antingen en person helt utan liv, som vill ägna varenda minut och varenda öre åt att renovera i resten av sitt liv. Eller kanske någon ännu okänd pyroman som tänker bränna ner skiten? Det är väl de enda tänkbara...


Så..eftersom blivande hustrun enligt egen uppgift är ryggskadad (vem är inte det liksom   )  fick jag en liten lagom uppvärming inför dagens bravader iom att jag bar möbler både för henne och för mig själv.


Dagen idag har jag nämligen tillbringat på mitt sommarjobb - därav titeln på dagens inlägg. För det var precis vara det var: allt som vanligt. Vi inledde med att plocka mördarsniglar, ett par liter. Sen har jag spenderat hela dagen, i stort sett med undantag enbart för sedvanliga raster, med att luckra och ogräsrensa rabatterna på fondgravarna. Helt klart är att herrarna T och H har lämnat de mindre trivsamma arbetsuppgifterna därhän tills det var dags för mig att inträda på scenen.


Men pilutta dem liksom - det råkar ju faktiskt vara så att jag - sjukt nog - är riktigt förtjust i att rensa ogräs =) och är grymt stolt över hur snyggt det blir med kantskärningarna. Och grädden på kakan är ju att våra kära kyrkogårdsbesökare också vet vem det är som sysslar med sådant och ger exakt rätt person cred för det   Ja, jag erkänner även om det sitter långt inne: jag gillar också beröm!


Men nog känns det i främst knän och rygg att det här är arbetsuppgifter som inte precis ingått i min vardag på ett tag. Ovanpå det (eller kanske undertill) kommer det faktum att jag i ett utbrott av sann hurtighet (eller ärligare sagt: för att jag numera inte har någon bil) cyklar till jobbet. Det är inte toklångt, det blir nog en 5-6 km ToR men för en så sorgligt omotionerad person (Shhh Hjärtat, det du tänker på räknas inte!) som mig så är det en sann utmaning - imorgon lär det visa sig/kännas på onämnbara ställen hur min kropp tog emot en cykelsadel....


Och gee whizz, precis som jag konstaterade redan -08 så är den här sortens arbete en perfekt formel mot sömnlöshet, kl 18.52 sitter jag och starrbligar på klockan och undrar om det är för tidigt att gå och sova....


Imorgon är en annan dag!

 
 
T

T

4 juli 2011 20:13

Du är så duktig mitt hjärta ,o snart kommer jag o överdoserar dej igen =) om du lyckas väcka mej om mornarna så kanske jag till o med kan bespara dej cykelsadelrumpa nån dag iallafall.Tur för kyrkogården att du kom denna sommaren med puss

http://www.denlillesnickarpojken.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards