Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Vissa dagar...

Av Catten - 17 april 2011 18:47


avskyr jag verkligen att vara en underbetald, deltidsanställd. Dagar som den här har varit, dagar då jag skulle vilja kunna hoppa in i en fullt fungerande och hyfsat rymlig bil och fara iväg till StoraStaden och bara TOKSHOPPA!


Okvinnlig som jag tvingats konstatera att jag är skulle jag inte shoppa kläder, skor, väskor och trevliga assecoarer - nä, jag skulle rocka loss på trädgårdsvaruhus och byggvarushoppar och totalpimpa min trädgård! I fly(k)tten från exet och FallfärdigaRucklet efterlämnade jag i stort sett allt som hade med trädgårdsredskap att göra - för vad skulle jag med sådant till i en trerummare på 2:a våningen liksom?


Men nu - trädgårdsinnehavare som jag är finns det massor av grejer jag saknar. Hjärtat ska bestå mig med sin fd gräsklippare (*påminnelse* Du ska svänga inom hos Lillefar på vägen och lämna av klipparen där så han kan se över den!) men det är mycket mer än så som behövs:


     

Trallvirke        Sten å plattor                 Spade


     

Skyffeljärn              Planteringsjord      Maskrosjärn


Ja, det är bara några av de väsentliga saker jag tycker borde ha funnits på plats här i förmiddags när solen sakta tog sig igenom de gråtunga molnen. Men det fanns de inte och inte heller den enroma mångfald av växter jag vill smycka min trädgård med. Det får väl bli nåt lagomt mellanting kanske - ett maskrosjärn kostar ju inte mer än en femtiolapp så det kan jag nog kosta på mig :)


För övrigt har jag upptäckt ett område till där Hjärtat och jag kompletterar varandra ypperligt: han är främst en inomhusfixare och jag är främst en utomhusfixare. Det lägger ju upp för massor av fix - men det blir ju knappast så att vi tillbringar våra fåtaliga dagar TILLSAMMANS på det viset?  Det är nästan så jag skulle kunna nynna på den där gamla sången "Jag är ute när gumman min är inne, jag är inne när gumman min går ut".


Jaja, den kommande helgen blir iallfall en bonus - en hel dag extra att umgås med min älskling, vare sig det blir ute eller inne. Faaaaast - jag är nog snäppet envisare än vad han är så jag har mina aningar ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards