Direktlänk till inlägg 12 oktober 2008

Märkligt?

Av Catten - 12 oktober 2008 21:42

Förmodligen är bloggagratis inte riktigt rätt forum att söka en hushållerska på? Trots att det gått flera timmar sedan jag efterlyste en dylik har absolut ingen liten nätt varelse i volangförkläde och vältrimmat skägg anmält sitt intresse....hur göra?


Hushållsarbete är ju sånt där som blir "ogjort" rätt så per omgående; först handar du och fyller (om du har ekonomi för det) skåpen med mat, så lagar du maten ,vilket innebär att handlingen är delvis ogjord och äter den vilket innebär att den disk du diskat blir ogjord, likadant när du tvättar och städar - varför kan det liksom inte VARA ett tag? Man kan ju iofs äta ute, eller på papperstallrikar men det där med tvätt är ju som förgjort, speciellt när man är en sån slabbemaja som jag, som inte kan vara ren mer än tio minuter!


Så sett så gillar jag mitt jobb stenhårt, men behöver inte vara ren! Jag är lycklig som en gris i en lerpöl- ju skitigare jag blir, desto bättre *S* Det är liksom mer "legitimt" att vara det på det här jobbet än på mitt förra, där jag ändå kunde råka ut för en hel del mindre trevliga incidenter som ledde till klädtvätt. Men nu är min jobbekläder också rena, fräscha strumpor ligger i lådan och bara väntar på morgondagens slit och nu har jag en vecka minst på mig som jag kan sunka ner mig ordentligt på!*nöffar*


Hmmmmm....hoppas ingen potentiell hushållerska läser det här, då lär jag inte få några ansökningar alls!

 
 
Ingen bild

arbetssökande hushållerska

13 oktober 2008 16:22

Jag kan ta anställning som hushållerska under följande förutsättningar. 500kr/tim i lön, 12 v betald semester per år, fri tillgång till bil, dator och mobil.friskvård på betald arbestid 3 tim /vecka. Arbetsomfattning 10 tim per vecka. Kan tänka mig att jobba över några timmar ibland men då blir det 100% övertidstillägg. Svar till "in your dreams, or perhaps mine"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards