Alla inlägg den 22 september 2007

Av Catten - 22 september 2007 19:07

är det fullt av i min hjärna just nu. Den envisa förkylningen/ bihåleinflammationen som behagade ta plats i min skalle efter Arvikafestivalen vägrar envist att släppa sitt grepp om mig. Trots en penicillinkur och akupressurfrön i örat och ytterligare en Rinexinomgång sitter det som berget. "Täppet" i bihålorna gör mig täppt i öronen och det i sin tur påverkar min balans på nåt mysko vis, jag känner mig inte riktigt närvarande liksom! Funderar allvarligt på att robba morsan på en penicillinkur till, även om det egentligen bär mig emot....


Anki kom hit efter jobbet idag och käkade middag - pasta med kasslersås, kryddad med hemodlad gräslök och basilika, det var faktiskt gott även om det var jag som lagade till det *L* . Vi hade en underbar stund, med äkta kärringnäll på ungar,samhälle, skola, arbetsgivare och äkta män. Nu har jag ju inte något av de två senare, men gnälla kan jag än då! Fyra trivsamma timmar senare var vi faktiskt ganska klara med gnället och då var det dags för henne att fara hem till gubbe och ungar, disk och tvätt och då fick jag ytterligare en anledning att påminna mig om att inte klaga över att vara singel och deltidsmorsa.


Ängelen har nämligen åkt iväg i helgen, till pojkvännen så klart. Självklart blev det tjafs och diskussioner om det också, för vad hon än får är det liksom inte nog! Är det åldern eller är hon "bara" jävligt bortskämd? Nya kängor blev det ialla fall innan resan, så nu slipper hon gå med tårna och hälarna stickande ut ur sina söndertuggade Converse - även om det inte är min sak att skaffa nytt så är det jag som far illa för att hon tvingas gå  runt i trasor.....


En sak måste jag ju bara skryta om...fortfarande rökfri! Extra stolt blir jag också av det faktum att jag JUST NU kunde ha bolmat på som fan alldeles gratis! Anki jobbar nämligen i butik och använder sig stundom av personalrabatten för att "langa" till mig och rar och go som hon är kom hon även idag laddad med cig, men jag kunde tacka nej...fatta det, jag tackade NEJ till gratis röka!! Fan, jag tror det är allvar den här gången!!


På tal om allvar så är det inte utan att jag är lite orolig. Tycker inte om att folk mår dåligt och veta att det inte finns NÅNTING jag kan göra åt det!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards