Direktlänk till inlägg 20 juli 2016

Jag har full...

Av Catten - 20 juli 2016 17:35


...förståelse för om ni tror att jag har övergett er. Det har jag inte, men livet kom - återigen - emellan.


När värsta uppståndelsen kring boende och flytt hade lagt sig fortsatte kontroverserna på arbetsplatsen och jag  - som har insett att jag faktiskt i vanliga fall är ganska konflikträdd - har fått sätta ned foten ordentligt i egenskap av både fack- och arbetsplatsombud, både gentemot kollegor och ledning. Dessutom har ledningen insett problematiken och vi har haft samtal med en beteendevetare - som dessutom ville ha mig som bollplank baserat på både min utbildning och min ombudsposition. Det kändes både bra och mindre bra. Men så gick vi på semester, till slut.


Och knappt hann semestern börja förrän jag blev läkemedelsförgiftad när jag var på resa och även om det passerade på ett par dygn var det en så skrämmande upplevelse att jag fortfarande får adrenalinpåslag när jag tänker på det. Strax efter hemkonsten skrev jag ett inlägg på Facebook, i syfte att mana till viss eftertanke och en person gick fullständigt bonkers precis tvärtemot den där eftertanken, och blev dessutom så kränkt av tillrättavisningar att hen har jagat mig i en dryg vecka med både telefonsamtal, meddelande på röstbrevlåda, meddelanden i Messenger och på sms och trots att jag är lågmäld och avfärdande kan hen inte göra ett avslut. Idag försökte hen igen och jag avslutade ännu en gång så nu hoppas jag på frid och ro. 


För det hjälps inte, jag kan tycka att personen ifråga är fjantig och kränkt, men det faktum att hen inte lyssnar på mig väcker jobbiga minnen till liv - har du en gång blivit stalkad så ligger den där känslan rätt nära ytan, känslan av att bli förföljd, att blåsa upp saker, att kämpa mot väderkvarna, jag vet inte....men håll tummarna med mig nu om att hen åtlyder min uppmaning att lägga saken ur världen och njuta av semestern istället!


Men det har ju hänt bra saker också - hur ofattbart det än känns så hr jag gått och blivit farmor! Tja, än så länge har ju inte min personliga insats varit så enorm men jag hoppas och tror att jag kan få finnas till för Lilla Grodan så mycket som det bara går! Och den där semestertrippen som jag lyckades bli sjuk under, ja den var ju utöver det alldeles fantastiskt underbart trevlig! 


Och nu sitter jag här, halvvägs in i vecka tre av sex semesterveckor. Han som äger andra halvan av mitt hus håller på att lägga om taket (på min halva också) nu under sin första semestervecka - och är rätt glad att jag, med min makalösa förmåga till svindel-by-proxy - håller mig borta så att han kan få arbeta ostört, utan någon som står på marken och nervöst ropar om "håll i dig" och "var försiktig" och "fy så högt det är!!!" men om hans beräkninar håller så ska han tydligen komma västerut efter det. Då blir det förmodligen fröjd och gamman och utflykt minst till Rusta, Jula och förmodligen också en eller annan loppis. Mer somrigt turistiga utflyktsmål än så får jag besöka i sällskap med andra har jag insett, och även att det inte är någon idé att hoppas på att den saken ska förändras. Sjunde sommaren spräcker alla illusioner, det vet ju alla som sett "Seven year itch" med Marilyn Monroe   



 
 
Ingen bild

Ninu

20 juli 2016 23:43

Meen Äntligen 😉

Catten

25 juli 2016 14:16

:-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards